سقف کاذب چیست و بهترین استادکار نصب سقف کاذب

اصطلاح سقف کاذب (به انگلیسی : Dropped ceiling) ، نوعی پوشش سقف است که برای کاربردهای مختلف ساختمانی طراحی شده است و به عنوان یک المان دکوراتیو برای ایجاد جذابیت محیطی و نورپردازی های خاص نیز به کار می رود.

بعضی از آن ها صرفا به منظور زیباسازی محیط داخلی انجام می شوند، برخی کاربرد پوشانندگی تاسیسات دارند و برخی کارکرد عایق سازی دارند.

سقف کاذب می تواند برای ایزوله سازی ساختمان در برابر رطوبت، دما، آلودگی های صوتی و سایر انواع آلودگی های محیطی طراحی شود. در عین حال، می توان سقف کاذب را صرفا به منظور نورپردازی یا ایجاد دکوراتیوهای خاص معمارانه در فضاهای داخلی اجرا نمود.

انواع سقف کاذب در فضاهای داخلی، سقف های کاذب مناسب برای سرویس بهداشتی و سقف های کاذب رایج در دکوراسیون داخلی آشپزخانه را می توانید در این پست مشاهده بفرمایید و برای اجرای ساختمان از آن ها ایده بگیرید. اما یکی از مهم ترین بخش های این مقاله که برای نخستین بار در فضای وب فارسی و با استفاده از تجربیات مهندسان و طراحان اتود نگاشته شده است، اصول کسب قیمت دقیق سقف کاذب ، انتخاب پیمانکار مناسب و منصف و جلوگیری از دردسرهای اجرای سقف کاذب است.

 

جستجو استادکار حرفه ای سقف کاذب

سقف کاذب کناف چیست؟

کناف سقف از مصالح ساختمانی است که بیشتر به جای گچ استفاده میشود.

سقف یکی از با اهمیت ترین قسمت ها در طراحی داخلی سازه هاست . استفاده از کناف در سازه ها این امکان را می دهد تا طرح های متنوعی روی سقف پیاده سازی شود.

علاوه بر این سقف کناف دارای وزن کمتری نسبت به سایر مصالح است و در برابر زلزله مقاومت بالاتری از خود نشان می دهد.

در ادامه به معرفی سقف کاذب کناف و مزایای استفاده از کناف در سقف خانه می پردازیم.

سقف کناف از چه بخشهایی تشکیل شده است ؟

سقف کناف، از یک سازه فلزی یکپارچه تشکیل شده است که روکش گچی یا سیمانی دارد و در کارهای ساختمانی برای سقف و دیوارهای سازه بکار میرود.

کناف به دلیل رنگ پذیری و طرح پذیری مناسب و همچنین سهولت استفاده، به صورت گسترده ای در کارهای ساختمانی مورد استفاده قرار میگیرد.

کناف توسط شرکت آلمانی کناف تولید می شود که در سال 1932 تاسیس شده است و در زمینه تولید مصالح ساختمانی بر پایه گچ و سیمان فعالیت می کند.

کاربرد سقف کاذب کناف:

یکی از مهمترین کاربردهای کناف، استفاده از آن برای سقف خانه است. سقف های کناف معمولا به صورت یکپارچه و بدون درز می باشد .

همین موضوع باعث انعطاف بالای آن برای طراحی های گوناگون میگردد .

به همین دلیل است که کناف کاربرد ویژه برای دکوراسیون داخلی منزل دارد و استفاده از آن به کسانی که به دنبال طراحی های متنوع در سقف منزل هستند، توصیه می شود.

همچنین استفاده از سقف کناف سهولت بیشتری نسبت به سایر مصالح ساختمانی دارد و به شما این امکان را می دهد تا کار خود را در زمان کوتاهتر و با صرف هزینه  کمتر و انرژی کمتری به پایان برسانید.

انواع سقف کاذب کناف:

سقف کاذب کناف به دو نوع سقف کناف یکپارچه و سقف کناف مشبک تقسیم بندی می گردد.

در سقف کناف یکپارچه از زیر سازه های فولادی برای ایجاد زیرساخت استفاده می شود .

پس از آن صفحات کناف یا همان پانلهای گچی یا یه عبارت دیگر گچبرگ های کناف با استفاده از پیچ و مهره های مخصوص به این زیر سازی فولادی متصل می گردند.

در نهایت با بتونه کاری و درزگیری پانل ها و گچ برگها ، کار کناف سقف به پایان می رسد.

برای سقف کاذب کناف مشبک از تایل های پوشالی و گچی استفاده می شود که با استفاده از آویزهای مخصوص به سقف خانه متصل می گردند.

سقف کاذب کناف مشبک با سرعت بالایی اجرا می شود و علاوه بر کاربردی بودن، به سادگی نیز اجرا می شود. از مهمترین مزایای این نوع سقف کاذب می توانیم به قابلیت تنظیم ارتفاع اشاره کرد.

 

جستجو استادکار حرفه ای سقف کاذب

کناف سقف پذیرایی:

اکثر افراد برای انتخاب مدل طراحی سقف منزل وسواس زیادی به خرج می دهند .

طراحان داخلی به دنبال این هستند تا سقف خانه آنها یک طرح جذاب و کم نظیر داشته باشد. کناف سقف، پذیرایی می تواند بهترین انتخاب برای این افراد باشد، چون کناف این امکان را به شما می دهد تا برای تزئین سقف از طرح های شیک و جذابی استفاده کنید.

همچنین بیشتر طراحان داخلی از سقف به عنوان مهمترین عنصر در طراحی دکوراسیون داخلی منزل یاد می کنند . طراح های داخلی برای زیبا سازی سقف استفاده زیادی از آن به عمل می آورند .همچنین استفاده از کناف برای سقف پذیرایی شرایط بهتری برای اجرای نورپردازی سقف مهیا می کند و به مدرن تر شدن  طرح دکوراسیون پذیرایی شما کمک می کند.

نظر

  • هنوز نظری ندارید.
  • افزودن دیدگاه