کانال سازی صنعتی و کانال کولر ساختمان

کانال سازی صنعتی و کانال کولر ساختمان،یکی از مهمترین و پرکاربردی ترین صنایع امروزی را صنعت کانال سازی کانالسازی شکل داده است که حوزه های فعالیت این صنعت را گردش هوا و تهویه مطبوع در ساختمان های صنعتی و مسکونی شامل می شود. اصلی ترین وظیفه این صنعت، انتقال هوا از منبعی به قسمت های مختلف ساختمان می باشد که مشکلات بسیار مختلفی اعم از اختلاف دما یا غیره به حداقل ترین حد خود برسد.
کانالسازی در نگاه اول ممکن است امری بسیار ساده ای به نظر برسد که در حقیق چنین نبوده و اگر طراحان آن به استانداردها و نکات مورد توجه در کانالسازی توجه لازم را نداشته باشند، ممکن است مشکلات بسیار جدی تری را برای اهالی ساختمان های مسکونی و صنعتی به وجود آورند. در صنعت کانال سازی کانالسازی، یک سری از دریچه ها هوا و کانال ها بایستی طبق نقشه ی طراحی شده، مورد اجرا قرار گرفته و از این طریق کانالسازی کانالسازی مورد نظر کاربران را به وجود آورد.
امروزه شما می توانید شرکت های خدماتی بسیار متعددی را در کشورمان مشاهده کنید که هر یک از آنها به دنبال ارائه خدمات فوق العاده ای در زمینه کانالسازی هستند و افراد می توانند با توجه به نیاز خود به این حرفه، با یکی از معتبرترین این شرکت ها در تماس باشند و راهنمایی های مورد نظر خود را دریافت کنند.

ویژگی و چگونگی ساخت کانال ساختمان

کانال‌سازی، اصولا یک حرفه‌ای است که به تولید کانال و دریچه‌های تهویه مطبوع و خروج هوای آلوده می‌پردازد. هواکش ، کانال کولر، هود آشپزخانه‌‌ صنعتی ، لوله بخاری نمونه‌هایی از تولیدات کانال‌ سازی می‌باشند. معمولا برای ساختن کانال تهویه از ورق سفید یا گالوانیزه استفاده می‌کنند که با پشم شیشه و پوشش الاستومری عایق‌ می‌شوند. یکی از ورزن های جدید کانال ها کانال فنولیک میباشد که نسل جدیدی از کانال‌های تهویه از جنس آلومینیوم است که برای جلوگیری از اتلاف انرژی در ساختمان با پوششی از ورق پلی‌یورتان عایق می‌شود.کانال سازان با سابقه یدرخشان در زمینه ساخت انواع کانال سختمان و کانال کشی شاختمان ، کانال کشی صنعتی تخصص ویژه داشته است . از ویژگی‌های این کانال سازی می‌توان به مشاوره، ساخت و نصب کانال در کم‌ترین زمان با رعایت اصول استاندارد و ارائه خدمات در تمام نقاط کشور اشاره کرد.شما عزیزان در هرکجای ایران زمین که هستید نگران و دغدغه نداشته باشید چرا که تیم و گروه ما همیشه ودرهمه جا آماده ی خدمت رسانی به شما گرامیان میباشد.

 

کانال سازی صنعتی و کانال کولر ساختمان

مکان های مناسب کانال سازی

کانال سازی دارای انواع مختلفی است و در مکان های متفاوتی مورد استفاده قرار می گیرد. محیط های صنعتی و انواع کارخانه ها و کارگاه ها، بیمارستان، مراکز تجاری، برج ها و ساختمان های مسکونی نمونه ای از مجموعه هایی است که نیاز به کانال کشی کولر و هوا دارند.

مزایای کانال سازی صنعتی در یک مجموعه

  • مهمترین مزیت کانال کشی، سرعت بالای انتقال گرما در زمستان و سرما در تابستان می باشد
  • راندمان بالا و کاهش مصرف انرژی که باعث کاهش هزینه می شود
  • عبور میزان هوای زیاد و تعادل بخشیدن به دمای محیط
  • مستقل بودن سیستم تهویه هوا برای هر واحد
  • کم بودن سر و صدا در زمان تصفیه هوا

انواع کانال سازی از نظر هندسی

کانال سازی ساختمان از نظر هندسی انواع گوناگونی دارد، که در ادامه به آن ها اشاره خواهیم کرد:

۱- کانال های هوا و کولر چهار گوش

طراحی کانال های چهار گوش از گذشته تاکنون وجود داشته است. این نوع کانال هوا از نظر هندسی به صورت چهارگوش می باشد. این کانال هوا خود به دو مدل دیگر تقسیم می شود: ۱- مدل بند کشویی (آمریکایی) و ۲- مدل فلنچی (انگلیسی) نام دارد. جنس مورد استفاده در کانال های چهار گوش متفاوت است و معمولا در ساخت آن از جنس های گالوانیزه، عایقی و… استفاده می شود. در ادامه به محاسن و معایب کانال چهارگوش اشاره خواهیم کرد.

مزایای کانال چهارگوش

  1. قیمت پایین و ارزان بودن در مقایسه با کانال های دیگر
  2. سرعت بالای انتقال هوا
  3. نیاز به تجهیزات نصب ارزان قیمت
  4. طراحی سریع و آسان

معایب کانال چهار گوش

  1. وزن و حجم بالا
  2. اشغال فضای زیاد
  3. ایجاد آلودگی صوتی زیاد در زمان استفاده
  4. انباشته شدن گرد و غبار درون کانال، به دلیل نبود یونیفورم جبهه هوایی

۲- کانال گرد

ظاهر این کانال به شکل دایره می باشد. کارایی این مدل کانال هوا بیشتر از کانال های چهارگوش است. همچنین مزایای بیشتری نیز در مقایسه با کانال چهار گوش دارد. یکی از مزایای مهم آن قابلیت استفاده در مکان هایی با فضای زیاد، مانند کارخانه و سوله های ورزشی است. به دلیل استفاده از جنس آلومینیوم و استیل درکانال های گرد که خاصیت ضد زدگی دارند. می توان از آن در مناطق مرطوب، مکان های بهداشتی از جمله بیمارستان، آزمایشگاه و… اشاره کرد.

مزایای کانال گرد

  1. داشتن ظاهری زیبا و محکم
  2. دارای صدای کم
  3. دارای وزن و جحم کم
  4. سرعت بالا و خوب در انتقال هوا
  5. دارای افت فشار پایین

معایب کانال کولر گرد

  1. سرعت اجرایی پایین
  2. تعمیرات سخت
  3. هزینه نصب بالا

سیستم کانال سازی ساختمان

سیستم کانال سازی شبکه ای از انشعاب ها و مسیرهای کانال (از جـنس مختلف) درون دیوار، کف و یا سقف می باشد. به صورت معمول یک سیستم کانال کشی ساده شامل کانال های رفت و برگشت هوا می باشد. دستگاه سرمایش و گرمایش متصل به کانال دارای یک فن است که قادر است هوا را به درون اتاق ها منتقل کند. بیشتر اوقات جهت صرفه جویی در زمان نصب کانال منازل، از یک یا دو مسیر برگشت هوا در مکان هایی که تردد زیاد استفاده می شود.

انواع کانال کولر

انواع کانال کولر از لحاظ شکل

کانال یا مجرای انتقال هوا برای انتقال هوای مطبوع گرم یا سرد، هوای تازه ، اگزاست و … مورد استفاده قرار می گیرد.
به طور کلی کانال هوا به صورت گرد و چهارم گوش ساخته میشود.
انواع کانال گرد:
1. اسپیرال
2. درز طول

انواع کانال چهارگوش
1. TDC
2. TDF
3. سنتی با فلنج نبشی
4. سنتی با اتصال کشویی

کانال های انتقال هوا بسته به نوع هوای انتقالی و شرایط جوی خارجی و نیاز مشتری امکان عایق بندی با انواع عایق را دارند.
در مسیر های طولانی و با فشار های بالا از کانال های گرد به خاطر ایجاد افت فشار کمتر نسبت به کانال چهارگوش استفاده میشود. طراحی کانال های گرد نیازمند دانش مهندسی و محاسبات دقیق میباشد.

نظر

  • هنوز نظری ندارید.
  • افزودن دیدگاه