معرفی بیل بکهو و کاربرد های آن در صنعت ساختمان

بیل بکهو یک بیل مکانیکی است که با سیستم فشار هیدرولیک کار می‌کند. این نوع بیل در ابتدا بر روی بدنه یک ماشین سنگین کم وزن مانند تراکتور سوار کردند و از آن برای انجام خاک برداری‌های سبک یا درون شهری که جای زیادی برای مانور نیست، استفاده می‌کردند. با اضافه کردن یک بازوی لودر بر تراکتور به تدریج کاربری‌های آن افزایش یافت و تعادل وزنی هم برقرار شد؛ حالا نام لودر بکهو شایسته این تراکتور تجهیز شده است. حداکثر سرعت این ماشین ۳۹ کیلومتر بر ساعت و حداقل آن ۳۵ کیلومتر بر ساعت است.

از چه بخش‌هایی تشکیل شده است؟

از بخش‌هایی مانند لودر، بیل بکهو، پایه‌های تعادل، سیستم فشار هیدرولیک و موتور تشکیل شده است؛ که هر کدام در حین عملیات ساختمانی یا هر عملیات دیگری وظیفه‌ای دارند و مورد استفاده قرار می‌گیرند. بیل بکهو برخلاف لودر توانایی چرخش دارد و این امکان را می‌دهد تا بدون جابجایی ماشین کار دپو انجام شود که این عمل در زمان، صرفه جویی زیادی می‌کند.

چه کاربردی در عملیات‌های اجرایی دارد؟

به‌طورکلی چون این ماشین بیل کوچکی دارد از آن بیشتر برای کارهای کوچک عمرانی و کشاورزی استفاده می‌شود. از بیل بکهو بیشتر در خاکبرداری با حجم کم و در خاک‌های نرم بهره برده می‌شود. بارگیری کامیون‌های حامل خاک را هم معمولاً با بیل بکهو انجام می‌دهند زیرا سرعت عمل زیادی دارد، کار با آن راحت است و جای زیادی را هم اشغال نمی‌کند. لایروبی هم به دلیلی باکت کوچکی که بکهولودر دارد یکی از کاربرد‌های ویژه آن است. کندن کانال‌های مخصوص لوله گذاری هم از تخصص‌های بکهولودر است. باکت کوچک و همچنین اندازه کوچک ماشین باعث می‌شود تا در کوچه‌های تنگ هم بتوان از آن بهره برد. در صورت نبود دیگر ماشین آلات از بیل بکهو برای حمل لوله هم استفاده می‌شود. به جز عملیات‌های عمرانی و کارهای ساختمانی از بیل بکهو در کشاورزی و باغداری هم استفاده می شوند. این ماشین به دلیل اندازه کوچکی که دارد به راحتی می‌تواند بین درختان حرکت کند و شخم زنی را تسهیل کند.

انواع بکهو:

  • بکهو ثابت
  • بکهو تمام گردان
  • بکهو لودر کشویی مکانیکی
  • بکهو لودر کشویی هیدرولیکی

بکهو ثابت:

بکهویی کامل (هم بیل هم لودر) می باشد. دارای توان بیشتری به دلیل ثابت بودن محور گردان و قدرت چرخش تا 180 درجه است.

بکهو تمام گردان:

امکان عدم وجود فرانت لودر و کابین وجود دارد. دارای قسمت گرداننده در بالای محور عمودی و توانایی چرخش تا 270 درجه می باشد. قابلیت کشویی شدن ندارد و عمق حفاری اش از انواع دیگر کمتر است.

بکهو لودر کشویی مکانیکی:

با اضافه نمودن قابلیت کشویی شدن به جوانب از منتهی الیه سمت راست شاسی به منتهی الیه سمت چپ آن به صورت مکانیکی به محور گردان بکهو ثابت حاصل شده است که باعث استفاده زیاد آن در شهر­ها نسبت به انواع دیگر شده است.

بکهو لودر کشویی هیدرولیکی:

قابلیت کشویی شدن را آسانتر ساخته و خسارتی را نیز به سطح آسفالت در هنگام کشش برای کشویی شدن وارد نمی ­سازد که نتیجه آن کاربرد بیشتر از انواع دیگر است.

نظر

  • هنوز نظری ندارید.
  • افزودن دیدگاه