نصب و راه اندازی چتر و سایبان آلاچیق

چتر و سایبان آلاچیق

بدون شک برای شما پیش آمده که در فضای باز ویلا یا باغ خود در کنار خانواده در حال لذت بردن هستید که به یکباره باران می‌بارد یا آفتاب سوزان‌تر می‌شود.

مسلما در این شرایط همه ترجیح می‌دهند در داخل ویلا یا خانه باشند تا از خیس شدن یا آفتاب سوزان در امان باشند.

اما راه دیگری برای لذت بردن از فضای باغ حتی در این شرایط نامساعد هم وجود دارند و آن چیزی نیست جز چتر و سایبان باغی و ویلایی

 

آلاچیق پرتابل یا قابل حمل، آلاچیقی است که جنس پارچه ای داشته و به راحتی می‌توان آن را جابه جا کرد و در مکان مورد نظر خود قرار داد.

با سایه سازان آوید تا انتهای این مقاله همراه شوید تا بیشتر با این نوع آلاچیق آشنا شویم.

آلاچیق پارچه ای پرتابل یا متحرک از جمله سازه های پارچه ای پرکاربرد می باشد که در محیط های روباز از قبیل حیاط، محوطه رستوران و کافه، روف گاردن و حتی در طبیعت و پارک ها مورد استفاده قرار میگیرند.

 

نصب و راه اندازی چتر و سایبان آلاچیق

 

 

آشنایی با چتر فضای باز

چترها سابقه‌ای طولانی داشته و از زمان باستان مورد استفاده قرار می‌گرفتند. بین سال‌های 1100 تا 1200 پیش از میلاد مسیح، اشراف چین و مصر از چتر استفاده می‌کردند.

آنها به پوست خود بسیار اهمیت می‌دادند و از این رو برای جلوگیری از برنزه شدن آن به هنگام استراحت در فضای باز از چتر فضای باز بهره می‌بردند.

امروزه چترهای باغی و ویلایی به یکی از تجهیزات ضروری برای استراحت در فضای باز تبدیل شده است.

چتر و سایبان فضای باز علاوه بر محافظت از پوست شما در برابر اشعه‌های مضر نور خورشید، با داشتن ظاهری زیبا و طراحی جذاب، محیط در اختیار شما را زیباتر جلوه می‌دهد.

انواع چتر و سایبان باغی و ویلایی

انواع و اقسام چتر و سایبان فضای باز در سبک‌های مختلف تولید شده‌اند و اگر قصد خرید آنها را دارید بهتر است که در ابتدا با انواع چتر باغی و ویلایی و سبک‌های متفاوت آن آشنا شوید.

پس از آشنایی با انواع چترها، می‌بایست شناخت کافی از فضای مورد استفاده خود داشته باشید تا با انتخاب و خرید چتر و سایبان باغی، به میزان کافی و مفید از این محصول بهره‌مند شوید.

چتر و سایبان به همراه میز

چتر و سایبان فضای باز به همراه میز رایج‌ترین نوع چتر و سایبان بوده و می‌تواند سایه مناسبی برای چندین نفر فراهم نماید.

اگر فضای باز نسبتا بزرگی در اختیار دارید، با خرید چتر و سایبان میزدار می‌توانید همراه با دوستان و یا خانواده خود در کنار یکدیگر و به دور یک میز جمع شده و در سایه خنک چتر از خوردن و نوشیدن غذاها و نوشیدنی‌های خوشمزه لذت ببرید.

پایه‌های این نوع چتر به خوبی ثبات میز را حفظ خواهند کرد.

چتر و سایبان مدل کج

این نوع چتر دارای مقداری شیب و زاویه بوده و سایه‌بانی بزرگتر را برای فرد ایجاد می‌کند.

همچنین اتصالات مخصوص به کار رفته در چتر کج به شما این امکان را می‌دهد که با توجه به محل قرارگیری خورشید و تابش نور آن، زاویه چتر را به شکل دلخواه تنظیم کنید تا سایه آن به صورت کامل بدن شما را پوشش دهد.

پایه‌های این نوع چتر نیز ثبات بالایی داشته و به خوبی بر روی زمین قرار می‌گیرند.

چتر و سایبان مدل OFF-SET

پایه این نوع چتر برخلاف چتر و سایبان میزدار در قسمت کناری سایه‌بان قرار گرفته و بلندی آن سبب بزرگتر شدن سایبان شده است.

میزان زاویه سایبان این نوع چتر نیز قابل تنظیم بوده و با توجه به نیازتان می‌توانید زاویه آن را تغییر دهید.

از طرفی با توجه به طراحی متفاوت چتر و سایبان Off-set می‌توانید به هر دو شکل انفرادی و یا با دیگر افراد از سایبان آن استفاده نمایید.

این نوع چتر نسبت به دیگر چترهای فضای باز دارای وزن بیشتری بوده و برای جا به جایی‌های متعدد مناسب نخواهد بود.

چتر و سایبان به همراه نور LED

این نوع چتر از لحاظ نوع و شکل ظاهری بسیار شبیه به چترهای باغی کج و آف-ست بوده و زاویه سایه‌بان آن نیز با توجه به نیازهای شما قابل تنظیم خواهد بود.

اما مهم‌ترین ویژگی این نوع چتر مربوط به چراغ‌های LED به کار رفته در بخش زیرین سایه‌بان آن است.

انرژی چراغ‌های LED چتر پیش‌رو در طول روز و با تابش نور خورشید تامین شده و سپس به هنگام شب فضای اطراف را روشن کرده و سبب جذابیت هر چه بیشتر فضای باز خواهد شد.

تا به اینجا با انواع چتر باغی و ویلایی آشنا شدیم. حال می‌توانید با توجه به نیاز خود و نوع فضای باز در اختیارتان یکی از آنها را جهت خریداری انتخاب نمایید.

مواد به کار رفته در ساخت چتر و سایبان باغی

تولید و ساخت چتر و سایبان فضای باز با استفاده از مواد و متریال مختلفی صورت می‌گیرد. بنابراین هر مدل از چترها با مواد اولیه مناسبی ساخته شده‌اند تا در شرایط مختلف بتوانند بهترین و بالاترین کارایی را داشته باشند. مواد به کار رفته در ساخت چتر و سایبان شامل:

  • برزنت
  • پلی استر
  • آلومینیوم
  • چوب
  • فولاد
  • فایبر گلاس

 

نصب و راه اندازی چتر و سایبان آلاچیق

آلاچیق پرتابل چه نوع ساختاری دارد ؟

آلاچیق پرتابل یا متحرک به سازه هایی با بدنه فلزی گفته میشود که روکش پارچه ای مقاوم و ضد آب برای آنها در نظر گرفته میشود.

این آلاچیق ها دارای چهار ستون فلزی بوده و سقف آنها به گونه ای طراحی شده است که به صورت آکاردئونی قابل باز و بسته شدن باشد.

علاوه بر بدنه فلزی و پایه های مقاوم، روکش پارچه ای نیز برای آنها در نظر گرفته میشود تا از تابش نور خورشید و بارش باران و برف جلوگیری کنند.

آلاچیق پرتابل ساختاری آسان و در عین حال زرق و برق دار دارد که جذابیت زیادی برای حیاط خانه ها ایجاد می کند. شما می توانید فضای بیرونی خود ر به راحتی با این نوع سایبان ها تغییر شکل دهید و یک فضای مناسب ایجاد کنید که در آن می توانید دوستان و خانواده خود را سرگرم کنید یا بعد از یک روز طولانی استراحت و آرامش پیدا کنید. مهم نیست که برای چه چیزی از سایبان متحرک استفاده می کنید، مطمئن باشید که با خرید این نوع آلاچیق عاشق آن خواهید شد.

 

آلاچیق پارچه ای پرتابل چه مزایایی دارد؟

استفاده از فضای باز پارک و حیاط منازل مسکونی و حتی طبیعت به شدت در دنیای امروز مورد توجه قرار گرفته است، به طوری که به شیوه های مختلف از این محیط ها برای دورهمی و استراحت و نشست های کوتاه استفاده میشود.

از مهم ترین ویژگی های این نوع از آلاچیق پارچه ای می توان به موارد زیر اشاره نمود:

به دلیل استفاده از پایه های فلزی، این سازه ها بسیار مقاوم بوده و وزش شدید باد و برخورد ضربه به آنها منجر به خرابی و شکستگی در بدنه نمیشوند.

وزن آلاچیق پرتابل به گونه ای تعیین می گردد که بتوان به آسانی آنها را جا به جا نمود.

تنوع در رنگ و جنس پارچه روکش این سازه ها بسیار زیاد بوده و متناسب با شرایط محیط می توان گزینه های متعددی را خریداری نمود.

پارچه های مورد استفاده در این آلاچیق ها پارچه برزنت و پلی استر بوده و ضد آب و نسوز می باشند.
قابلیت استفاده در فعالیت های مختلف در فضای باز پوشش مناسب برای در امان ماندن از باران و برف و نور آفتاب زیبا به نظر می رسند و تاثیر خوبی بر دکوراسیون اطراف دارند .

با باغ شما ادغام می شود و زیبای آن را دو چندان می کنند.

سایه ای مناسب در روزهای آفتابی ایجاد می کنند.
قابلیت جابجایی دارند و به راحتی باز و بسته می شوند.
ارزان و مقرون به صرفه هستند.
نگهداری از آنها راحت و کم هزینه است.
ایده خوبی برای ایجاد غرفه در نمایشگاه ها هستند .

 

نظر

  • هنوز نظری ندارید.
  • افزودن دیدگاه