معرفی استادکار کانال کشی ساختمان

معرفی استادکار کانال کشی ساختمان،کانال کشی : در اکثر سیستم ­های تهویه مطبوع ، انتقال سرما و گرما توسط هوا و کانال انجام می ­گیرد.بدین ترتیب که هوا پس از تغییراتی که بر روی آن در دستگاه از نظر دما و رطوبت صورت می ­گیرد ابتدا از کانال رفت خارج شده و وارد محیط می ­شود و سپس از طریق کانال برگشت وارد دستگاه شده تا تغییرات دوباره بر روی آن اعمال گردد.وظیفه چرخش هوا در این سیکل بر عهده فن موجود در دستگاه می­ باشد.

کانال هوا چیست؟

کانال هوا کانالی است که برای انتقال هوا در بسیاری از سیستم های تهویه مطبوع به کار گرفته می شود. این کانال در دو نوع گرد و چهار گوش تولید می شود و برای ساخت آن از ورق گالوانیزه یا آلومینیوم استفاده می گردد. این روزها مصالح دیگری مثل پنل های عایق شده و پلاستیک نیز برای ساخت کانال هوا به کار می روند.

انواع کانال

در کانال کشی  کانال ­هایی که برای انتقال و تقسیم هوا به­ کار می­ روند ممکن است بصورت سطح مقطع دایره­ ای شکل و یا مستطیلی طراحی شوند. کانال­ها معمولاً از ورق گالوانیزه و گاهی آلومینیوم ساخته می ­شوند. در سیستم های کانال کشی هوای مطبوع که در کانال ­ها جریان دارد از طریق دریچه ورودی وارد فضای اتاق می ­شود و بعد از تبادل سرما یا گرما از دریچه خروجی به کانال برگشت وارد می ­شود.

معرفی استادکار کانال کشی ساختمان

دریچه­ ها

در سیستم های کانال کشی جهت توزیع بهتر هوا در اتاق از دریچه ­ها استفاده می شود.که انواع آن عبارتند از:

  • دریچه­ های دیواری (Wall Grill ) که در سه نوع تیغه ثابت ، تیغه متحرک و ایجکتور ساخته می ­شوند.
  • دریچه ­های سقفی (Diffuser )  که در دو نوع بشقابی و دیفیوزری ساخته می ­شوند.

باید بدانید که لوله هایی که برای انتقال گاز و آب استفاده می شوند ، کانال نیستند. فقط هوا از طریق کانال منتقل می شود. علاوه بر این ، کانال‌ها ساختار و اشکال زیادی دارند که می توانید انتخاب کنید. ممکن است به شکل بیضی ، گرد یا مستطیل و حتی لوله فلکسیبل یا کانال گرد گالوانیزه باشند. ممکن است از طیف گسترده ای از مواد مانند پلاستیک های انعطاف پذیر ، فایبرگلاس یا فلزات مختلف ساخته شوند.

اکثر خانه ها با سیستم های گرمایشی و سرمایشی سنتی دارای نوعی سیستم کانال‌کشی هستند. این می تواند شامل کولرهای آبی، تهویه مطبوع مرکزی یا انواع دیگر سیستم ها باشد.

آیا هنوز کانال کشی لازم است؟

برای اولین بار ، کانال های خنک کننده و گرمایشی سنتی برتری بی وقفه اولیه خود را با چالش های جدی روبرو دیده‌اند. پمپ های حرارتی و سیستم های اسپلیت از استراتژی های تقسیم محیط برای افزایش بهره وری انرژی در سراسر ساختمان استفاده می کنند. علاوه بر این ، آنها همچنین به کانالهای متداول متکی نیستند. در حال حاضر ، پمپ های حرارتی بدون کانال و تهویه مطبوع بدون کانال مانند کولرهای گازی از جمله عبارات مورد جستجو در صنعت تهویه مطبوع هستند.

مهم است که با یک متخصص مشورت کنید تا بدانید این نوع سیستم برای خانه یا ملک تجاری شما مناسب است یا خیر. در صورت انتخاب سیستم بدون کانال ، از شما خواسته می شود اقدامات بیشتری انجام دهید تا از تهویه مناسب منزل اطمینان حاصل کنید. برای مثال استفاده از کولرهای گازی در مناطق خشک راندمان سیستم تهویه مطبوع را به شدت کاهش می‌دهد.

نظر

  • هنوز نظری ندارید.
  • افزودن دیدگاه