کامل ترین عملیات خاکی با ماشین

[vc_row][vc_column][vc_column_text]

عملیات خاکی با ماشین

یکی از مهمترین بخش های اجرایی در ساختمان، مجموعه عملیاتی است که با ماشین آلات سنگین و نیمه سنگین انجام می گردد. صاحبان و رانندگان ماشین آلات ساختمانی از قبیل لودر، بولدوزر و انواع بیل های مکانیکی عموما در گودبرداری و حمل نخاله در کارهای ساختمانی کمک می نمایند.

حال سوال این است که وقتی شما نیاز به یک تیم برای گودبرداری یک ساختمان دارید چه عواملی را باید در نظر بگیرید؟ در واقع رانندگان ماشین آلات ساختمانی باید چه شرایطی داشته باشند؟ نکته بسیار مهم در زمینه استفاده از چنین ماشین آلاتی این است که نباید به هر کس که مالک یک بیل مکانیکی یا راننده آن باشد برای انجام عملیات ساختمانی اطمینان نمود.

در واقع فردی در این زمینه واجد شرایط است که علاوه بر داشتن سوابق مناسب کاری و اخلاقی، در اثر حشر و نشر با مهندسین، نکات فنی و تخصصی گودبرداری را بداند و طوری فعالیت نماید که به ساختمان های مجاور آسیب نرسد.

در اثر کوچکترین اشتباه راننده بیل مکانیکی، ممکن است به ساختمان های اطراف آسیب جدی وارد گردد. معمولا توصیه می شود راننده بیل بیش از حد به ساختمان های مجاور نزدیک نگردد و یک متر انتهایی زمین بصورت دستی گودبرداری شود. از طرفی راننده بیل باید بتواند در ارتفاع های مختلف بیل را متوقف نماید تا در صورت لزوم از فشار مکانیکی آن بکاهد و باری را به آرامی برداشته یا تخلیه نماید تا به ساختمانها و افراد مجاور آسیبی نرسد.

علاوه بر موارد فنی و تجربی، مالکان و رانندگان ماشین آلات ساختمانی بایستی حتما به قوانین شهرداری آشنایی داشته باشند و از محل تخلیه نخاله ها در شهر آگاه باشند تا بتوانند کار خود را به بهترین نحو انجام داده و کارفرمای خود را راضی نگه دارند. بنابراین به هنگام انتخاب افرادی برای گودبرداری ساختمان، حتما بایستی به تجربه و تخصص آنها توجه ویژه نمایید.

 

[instagram-feed][/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]

نظر

  • هنوز نظری ندارید.
  • افزودن دیدگاه