جوشکاری کامل اسکلت فلزی ساختمان

جوشکاری یا اجرای کامل جوشکاری اسکلت فلزی یکی از مراحل تخصصی  و دقیق ساختمان های اسکلت فولادی می باشد. جوشکاران اسکلت نقش بسیار بسیار مهمی در حیات و بقاء ساختمان دارند. همچنین کوچکترین اشتباه یا سهل انگاری آنها به خصوص در اجرای ساختمان های چند طبقه و بلند، می تواند در هنگام زلزله منجر به رخداد فاجعه ای عظیم گردد. بنابراین هرگز نباید جوشکاری کامل اسکلت های ساختمانی را به افراد نابلد و کم تجربه سپرد.

نکته ای که در بسیاری از اوقات مغفول می ماند این است که جوشکاری اسکلت فلزی با جوشکاری های سبک درب و پنجره کاملا متفاوت است و حتی دستگاهها و ابزار آن نیز تفاوت می نماید. بنابراین هرگز نباید اسکلت ساختمان را تحویل هرکسی که فقط جوشکاری بلد است بدهید. در این زمینه بهتر است جوشکار اسکلت ساختمان دارای گواهی صلاحیت فنی از سازمان فنی و حرفه ای باشد.

یکی از الزاماتی که باید حتما موقع انتخاب جوشکار به آن توجه گردد توانمندی جوشکار در قرائت نقشه است. فردی که قرار است یک اسکلت فلزی را جوشکاری کند بایستی بتواند طول جوش، بعد جوش و دیگر پارامترهای مهم و حیاتی را از روی نقشه قرائت نموده و به نحو احسن اجرا نماید.

اجرای اتصالات جوشی از اهمیت فراوانی برخوردار است و در صورت اشتباه اجرایی در اتصال، ممکن است تمام یا بخشی از سازه تخریب گردد. از دیگر نکاتی که باید جوشکاران ساختمانی از آن آگاه باشند ملاحظات ایمنی حین انجام کار است. کوچکترین بی مبالاتی در اجرای اسکلت می تواند منجر به سقوط جوشکاران از ارتفاع گردد. این اتفاقات برای مهندسین مجری و ناظر و حتی مالک ساختمان نیز می تواند دردسر ساز باشد.

جوشکاران ساختمانی از آن آگاه باشند ملاحظات ایمنی حین انجام کار است. کوچکترین بی مبالاتی در اجرای اسکلت می تواند منجر به سقوط جوشکاران از ارتفاع گردد. چنین اتفاقاتی برای مهندسین مجری و ناظر و حتی مالک ساختمان نیز می تواند دردسر ساز باشد.

نظر

  • هنوز نظری ندارید.
  • افزودن دیدگاه