استادکار قفل ساز،قفل درب خانه، ماشین و کمد دست

تهیه کلید یدکی یا وقت گذاشتن برای خواندن آموزش باز کردن قفل درب خانه، ماشین، کمد و … یا آموختن روش تعمیر قفل کمد دیواری، معمولا موضوع چندان مهمی ‌به نظر نمی‌رسد. البته تا زمانی‌که به آن نیاز نداشته باشید! اما اگر تا به‌حال کلیدتان را گم یا فراموش کرده باشید یا کسی آن را از شما دزدیده باشد، حتما می‌دانید که دانستن روش باز کردن قفل در خانه یا ماشین در آن شرایط، تا چه حد به دادتان خواهد رسید.

شاید هم از آن دسته افراد محتاطی هستید که تاکنون، هرگز کلید خود را جا نگذاشته یا آن را گم نکرده‌اید. اما از خود می‌پرسید، اگر کلید خانه گم شود چه باید کرد؟ یا چاره باز نشدن قفل با کلید چیست؟ اگر تنها یک بار روش‌های باز کردن انواع قفل را یاد بگیرید، دیگر خیا‌لتان راحت خواهد بود. پس در صورت ماندن در پشت درب، استرس و نگرانی به ذهنتان هجوم نخواهند آورد.

در این مطلب قصد داریم باز کردن در بدون کلید را به شما آموزش دهیم. از این‌رو در مورد باز کردن قفل انواع درب، باز کردن قفل در اتاق خواب قدیمی، روش باز کردن قفل در اتاق و علت باز نشدن قفل با کلید صحبت خواهیم کرد. همچنین آموزش باز کردن قفل درب خانه با پیچ گوشتی، آموزش باز کردن مغزی قفل درب بدون کلید، آموزش باز کردن قفل درب خانه با سیم و آموزش باز کردن قفل کمد با ناخن گیر را در اختیار شما قرار خواهیم داد. پس با این مقاله از سلام استادکار همراه باشید.

آموزش باز کردن قفل درب

روش باز کردن قفل در خانه یا انواع دیگر درب‌ها، به نوع قفل و مکانیزم آن بستگی دارد. بنابراین برای باز کردن قفل درب، اول باید نوع آن را به خوبی بشناسید. قفل‌های قدیمی‌تر معمولا بدون کلید هم باز می‌شوند. ولی باز کردن قفل‌های جدیدتر، کمی‌ سخت‌تر است. در کل باید بگوییم متاسفانه یا خوشبختانه، این کار غیرممکن نیست. در ادامه، روش باز کردن قفل درهای مختلف را با شما در میان خواهیم گذاشت.

 

  • آموزش باز کردن قفل درب خانه با کلید برآمده

برای باز کردن قفل درب خانه، می‌توانید از کلیدهای برآمده استفاده کنید. کلیدهای برآمده، کلیدهای ویژه‌ای هستند که برای باز کردن سیستم‌های قفل مبتنی بر پین (که در بیشتر خانه‌ها به کار رفته‌اند) استفاده می‌شوند. بیشتر سیستم‌های پین، دارای بار فنری هستند. در این قفل‌ها پشته‌های کلیدها روی پین‌های مربوطه فشار وارد می‌کنند که منجر به باز کردن قفل در می‌شوند.

روش باز کردن قفل درب خانه با کلید برآمده، معمولا برای قفل منازل معمولی استفاده می‌شود. زیرا بیشتر خانه‌ها از کلید یک طرفه استفاده می‌کنند. از آنجایی که بیشتر اتومبیل‌ها دارای کلید دو طرفه هستند، این کلیدها برای باز کردن قفل در خودرو به اندازه خانه مفید نیستند. در ادامه مطلب، نحوه باز کردن قفل درب ماشین بدون نیاز به سوییچ را هم به شما خواهیم گفت.

  • آموزش باز کردن قفل درب خانه با سیم، گیره کاغذ یا سنجاق سر

در روش دوم آموزش باز کردن قفل درب با سیم، به دو تکه سیم نازک، دو سنجاق یا  دو گیره نیاز دارید. ابتدا باید ابزار انتخابی‌تان را به شکل حرف L در بیاورید. سپس آن را داخل سوراخ قفل در کنید و با دست‌تان در جای خود نگهش دارید. سنجاق یا گیره دیگر را از بالای ابزار اول، داخل سوراخ کرده و آنقدر تکان دهید تا صدای باز شدن قفل در را بشنوید. پس از شنیدن این صدا، شما می‌توانید قفل در را باز کنید. البته باز کردن درب ضد سرقت با سنجاق، برای افراد غیرحرفه‌ای تقریبا غیرممکن است.

  • آموزش باز کردن قفل درب خانه با پیچ گوشتی

از یک پیچ گوشتی یا ابزار نازک (مثل چاقوی کره‌خوری ) برای وارد کردن درون قفل درب استفاده کنید. پیچ گوشتی یا ابزار نازک را داخل سوراخ پشت در قرار دهید. آن را مستقیما تا آنجاکه می‌توانید وارد قفل کنید. پیچ گوشتی را تا جایی بپیچانید تا با شیارها درگیر شود و بتواند قفل را بچرخاند و درب را باز نماید. آموزش باز کردن قفل درب خانه با پیچ گوشتی راحت به نظر می‌رسد. اما در عمل، احتیاج به دقت و ظرافت در کار دارد.

  • آموزش باز کردن قفل درب خانه با کارت اعتباری

یکی از رایج‌ترین و کاربردی‌ترین روش‌های آموزش باز کردن قفل درب خانه، استفاده از کارت اعتباری است. احتمالا این روش باز کردن قفل در را در فیلم‌ها دیده‌اید. شما می‌توانید از کارت اعتباری یا هر کارت پلاستیکی قابل انعطاف دیگری برای باز کردن قفل در استفاده کنید.

برای انجام این کار، باید کارت را از سمت قفل و از لای درب طوری وارد کنید که بالاتر از زبانه قفل قرار بگیرد. در این زمان باید به صورت هم‌زمان کارت را به سمت پایین بکشید و درب را به سمت داخل فشار بدهید. با این کار درب به آسانی باز می‌شود. اگر در زمان باز شدن درب، همچنان در حال فشار دادن آن باشید، به داخل آپارتمان پرت می‌شوید. پس لازم است این کار را با احتیاط انجام دهید.

نظر

  • هنوز نظری ندارید.
  • افزودن دیدگاه