استادکارنصب شیشه دوجداره

استادکارنصب شیشه دوجداره، پنجره‌ها بخش قابل توجهی از دیوار خانه شما را تشکیل می‌دهند و بیشترین سطح پنجره شامل شیشه‌ی آن است.  شیشه از قدیمی‌ترین مصنوعات ساخته بشر است. اولین استفاده از شیشه به حدود ۳۰۰۰ قبل در سرزمین بابل می‌رسیم.ایده دوجداره کردن شیشه ، در سال ۱۸۶۵ صاحب مغازه شیشه‌فروشی در نیویورک آمریکا، با ابتکار و خلاقیت امتیاز ثبت و بهره‌برداری از شیشه دوجداره را به دست آورد. او با مطالعات و تحقیق فراوان خصوصیات عایق بودن این شیشه را اثبات کرد و از همان تاریخ تحول بزرگی در صنعت شیشه‌های ساختمانی ایجاد شد.

مراحل تولید شیشه های دوجداره،

در مرحله اول تولید شیشه دوجداره، صفحات بزرگ شیشه در خط تولید بر سطح مخصوصی قرار خواهد گرفت و ابعاد مورد نظر برای شیشه توسط نرم افزار پردازش خواهد شد تا برشی که در شیشه ایجاد می شود، کاملا دقیق و بدون هیچ خطای دستی صورت گیرد.بعد انجام عملیات برش، شیشه ها به وسیله آب سخت گیری خواهند شد. سپس فرم هایی را که بین دوجداره قرار می دهند، برای جایگذاری برش می دهند. در مرحله بعد فضای خالی میان دو شیشه توسط مواد رطوبت گیر پر خواهد شد. درمرحله بعد بر روی دو لبه فرم یک نوع چسب مخصوص زده خواهد شد؛ به این شکل ترتیب درزگیری کامل خواهد شد.

استادکارنصب شیشه دوجداره

شیشه دوجداره چه ویژگی‌ها و مزیت‌هایی دارد؟

شامل دو یا چند شیشه است که به صورت موازی در مقابل یکدیگر قرار گرفته‌اند. بر روی یک چهارچوب پروفیل آلومینیومی قرار و ثابت می‌شود. برای تولید ابتدا شیشه‌های معمولی را برش داده می‌دهند و سپس فریم‌های پر شده با مواد رطوبت گیر، به عنوان اسپیسر، بین شیشه‌ها قرار می‌گیرد. به منظور درزگیری و چسباندن اسپیسر به شیشه دوجداره از چسبی ویژه استفاده می‌شود.پس از این مرحله، فریم‌ها و شیشه UPVC  به یکدیگر پرس می‌شوند ، گاز آرگون به عنوان گازی خنثی، در فضای خالی شیشه دوجداره تزریق می‌شود. در پایان مجددا فرآیند عایق بندی با استفاده از چسب پلی فولید انجام می‌گیرد.

فواید شیشه دوجداره

از انتقال حرارت و سرما و گرمای هوای بیرون، ورود گرد و غبار و آلودگی‌ هوا و همچنین انتشار سر وصدا به داخل خانه جلوگیری می‌کند. برای آنکه هر پنجره دوجداره UPVC عملکرد درستی داشته باشد، باید فضای بین آن‌ با هوا، عایق صوتی و یا عایق حرارتی پر شود. برای این کار معمولا از گاز آرگون استفاده می‌کنند. این گاز خنثی است و در شرایط حرارتی مختلف واکنش خاصی از خود نشان نمی‌دهد.

 

استادکارنصب شیشه دوجداره

نصب شیشه دوجداره

روش های نصب نرده شیشه ای

نظر

  • هنوز نظری ندارید.
  • افزودن دیدگاه