استادکارحرفه ای جوشکاری را بهتر بشناسیم

 

استادکارحرفه ای جوشکاری را بهتر بشناسیم ، جوشکار با استفاده از روش های مختلف جوشکاری و دستگاه های مربوط به آن در لوله ها و ورقه های به نام پروفیل تغییراتی ایجاد می کند و با این کار وسائل مختلفی مانند وسائل حمل و نقل و یا تجهیزات صنعتی می سازد و هم چنین به ساخت سازه های فلزی دیگر مورد استفاده در صنایع مختلف کمک می کند.ممکن است برای هر کدام از شما پیش بیاید که نیاز پیدا کنید درب و پنجره منزل را جوشکاری کنید. اینکه فن را به خوبی بدانید باعث میشود هرچه بهتر این کار را انجام داده و علاوه بر کیفیت بالای جوشکاری درب و پنجره به ایمنی هرچه بیشتر حین کار می‌افزاید.

در فرآیند جوشکاری شما دو یا چند قطع فلز را تحت دما و گرمای بالا به یکدیگر متصل می نمایید. در این پروسه از ماده اتصال استفاده می شود که در اثر گرما ذوب شده و قطعات مختلف را به یکدیگر متصل می نماید. تاریخچه این رشته شغلی به دوران یونانیان و مصریان باستان بازمی گردد، در آن زمان که شهرنشینی و ساخت و ساز افزایش یافت، از این روش برای اتصال فلزات و غیرفلزات استفاده می نمودند. امروزه برای اینگونه اتصالات از روش های مختلفی در جوشکاری استفاده می شود که جوش با گاز اکسیژن، در حالت جامت، CO2 و غیره تنها بخشی از این موارد می باشد. با توجه به اینکه اتصالات ناشی از جوشکاری بسیار قوی می باشند لذا می توان در صنعت شهرسازی، ساخت ماشین و مواردی از این قبیل از آن بهره برد.

ویژگی هایی که باید یک جوشکار باید داشته باشد:

دقیق و با حوصله است:کار جوشکاری کاری بسیار دقیق و ظریف می باشد و اگر یک جوشکار فرد صبور و با حوصله ای نباشد ممکن است بر اثر سرعت زیاد در جوش ها عیب هایی پیدا شود پس اگر فرد باحوصله و دقیقی نیستید بهتر است این شغل را انتخاب نکنید

-خلاقیت و ابتکار دارد:یک جوشکار باید خلاقیت و ابتکار داشته باشد تا بتواند با استفاده از آنها در کار خود صرفه جویی کرده و زمان و هزینه کمتری را از دست بدهد

-استقامت و توان بدنی بالا:کار یک جوشکار آسان نمی باشد و گاهی ممکن است در ارتفاعات زیاد کار کند و باید از استقامت بدنی بالایی برخوردار باشد تا در موقعیت های سخت بتواند به کار خود ادامه دهد

 

استادکارحرفه ای جوشکاری را بهتر بشناسیم

تجهیزات لازم چه چیزهایی هستند؟

۱-ماسک

ماسک جوشکاری یا کلاه جوشکاری مهمترین وسیله‌ای است که باید به فکر تهیه آن باشید، جوشکاری درب و پنجره فرآیندی با نور خیلی بالاست که میتواند به چشمان شما آسیب برساند. همینطور جرقه‌های ناشی از فرآیند جوشکاری درب و پنجره داغ هستند و در صورتی برخورد با پوست خطر سوختگی دارند. ماسک جوشکاری کاملا صورت شما را پوشش میدهد و از طریق دریچه مخصوصی که جلوی آن تعبیه شده است میتوانید با دقت جوشکاری کنید.

۲-دستکش با وزن بالا

دستکش‌های جوشکاری باید از وزن بالایی برخوردار باشند تا کار خود را به خوبی انجام دهند، این دستکش‌ها شما را از جریان برق، سوختن در برابر جرقه‌های جوشکاری مصون میدارند.

۳-پیشبند چرم

پیشبند‌های چرمی مخصوص جوشکاری در فروشگاه‌های ابزارآلاتی سطح شهر موجود میباشند و میتوانید آنها را تهیه کنید. دقت کنید که پیشبند تهیه شده باید ضد حریق و حرارت باشد تا در مقابل جرقه‌های جوشکاری دوام داشته باشد و مانع آسیب رسیدن به لباس شما شود.

۴-دستگاه جوش

دستگاه جوش در واقع اصلی‌ترین قسمت مورد نیاز جوشکاری درب و پنجره است. الکترودها به دستگاه جوش متصل‌اند و با شروع کار دستگاه برق مورد نیاز برای جوشکاری درب و پنجره را تهیه میکند.

 

استادکارحرفه ای جوشکاری را بهتر بشناسیم

استادکارحرفه ای

جوشکاری را بهتر بشناسیم

 

نظر

  • هنوز نظری ندارید.
  • افزودن دیدگاه