کاشی و سرامیک کف خانه را بشناسید

کاشی و سرامیک کف انواع متفاوتی دارند. امروزه این دو مدل کفپوش، به دلیل مزایای زیادی که دارند، بسیار مورد توجه قرار دارند. یکی از این مزایا، داشتن تنوع و امکان اجرا به روش‌های مختلف برای پدید آوردن یک کفپوش مدرن است. اما آیا تابه‌حال به این موضوع فکر کرده‌اید که کدام مدل از انواع کاشی و سرامیک کف برای خانه شما مناسب‌تر است؟ یا این‌که انواع کاشی و سرامیک کف چه تفاوت‌هایی با هم داشته و استفاده از هرکدام چه مزایا و معایبی دارد؟ در زمان خرید کاشی یا انواع سرامیک کف لازم است به چه نکاتی توجه کنید تا انتخاب هوشمندانه‌تری را تجربه کنید؟

در این مقاله قصد داریم به‌طور کامل در مورد انواع کاشی و سرامیک کف و انتخاب مناسب‌ترین و بهترین مدل‌های آنها به شما توضیحاتی بدهیم، همچنین روش‌های اجرای طرح سرامیک کف را بررسی خواهیم نمود. پس با سلام استادکار همراه باشید.

مزایای استفاده از کاشی و سرامیک کف چیست؟

این روزها در دکوراسیون داخلی بسیاری از خانه‌های ایرانی، از انواع کاشی یا انواع سرامیک کف استفاده می‌شود که، پوششی بسیار عالی برای کف مخصوصا در روزهای گرم تابستان هستند. علاوه بر این اگر از مصالح درجه یک استفاده شود، تا میزان زیادی بر ارزش خانه افزوده خواهد شد. مقاومت بالا و تنوع در طرح و رنگ انواع سرامیک کف خانه موجب شده تا این کفپوش‌ها، با هر سبک و سلیقه‌ای سازگار باشند. از مزیت‌های انواع کاشی و سرامیک کف می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • سازگاری با محیط زیست
  • ضدحساسیت بودن
  • دارای پوشش سخت و مقاوم در برابر عوامل گوناگون مانند ضربه
  • ضدآب بودن
  • داشتن درخشش و جلوه‌ای خاص
  • وجود طیف گسترده‌ای از رنگ‌ها و سبک‌ها
  • نگهداری ساده
  • دوام طولانی
  • ضدحریق بودن
  • مقاوم بودن در برابر نور خورشید

مواد تشکیل‌دهنده کاشی‌ها و سرامیک‌ها

به‌طورکلی، انواع کاشی و سرامیک کف از مواد مختلفی مانند خاک رس، سنگ، فلز، فلدسپات، ماسه و کوارتز تشکیل می‌شوند که هرکدام به نوبه خود کاربرد متفاوتی دارند. شما باید بسته به اندازه فضای مورد نظر، سبک دکوراسیون و بودجه، جنس، طرح و رنگ مورد علاقه خود را از میان انواع کاشی و سرامیک کف انتخاب نمایید.

کاشی و سرامیک کف خانه، انواع مختلفی دارند. گاهی هم به اشتباه از این دو کلمه به جای هم استفاده می‌شود. اما در حقیقت سرامیک‌ها هم نوعی کاشی هستند. برای درک بهتر این موضوع باید بدانید کاشی از دو بخش سفالی و لعابی تشکیل شده که اگر لعاب روی آن از جنس سرامیک باشد، به آن کاشی، سرامیک گفته می‌شود.

سرامیک نسبت به بسیاری از مدل‌های کاشی، سنگین‌تر است. همچنین مقاومت بیشتری در برابر ضربه و تغییرات محیطی دارد. از همین‌رو کاربرد سرامیک کف بسیار بیشتر از کاشی است. کاشی‌ها انواع متفاوتی دارند و هرکدام بسته به جنس و مقاومتشان، در مکان‌های مختلفی مورد استفاده قرار می‌گیرند.

در بسیاری از موارد قیمت کاشی از سرامیک پایین‌تر است. همین امر موجب می‌شود بسیاری از افراد، از خرید سرامیک منصرف شوند. فراموش نکنید که کاشی‌ها و سرامیک‌ها درجه‌بندی و کیفیت‌های متفاوتی دارند. این موضوع روی قیمت کاشی و سرامیک کف و همچنین کیفیت اجرای آنها تأثیر می‌گذارد.

 

انواع کاشی ( سلام استادکار )

1. تراورتن

تراورتن نوعی سنگ آهک سفید است که امروزه به عنوان یکی از سنگ‌های طبیعی متخلخل در صنعت معماری و دکوراسیون داخلی کاربرد دارد. جالب است بدانید در زمان‌های قدیم در ایتالیا، از کاشی تراورتن برای ساخت معابد، حمام و مجسمه استفاده می‌شده است. تراورتن جزء دسته سنگ‌هایی است که مقاومت بسیار بالایی دارد. این نوع کاشی امروزه هم در نمای خارجی ساختمان و هم در فضای داخلی به کار برده می‌شود.

از مزایای کفپوش تراورتن می‌توان به قابلیت بازیافت آن اشاره کرد. اگر از تراورتن در آشپزخانه‌ای استفاده کردید که رطوبت زیادی دارد، برای جلوگیری از نفوذ رطوبت، حتما باید روی آن سیلر بزنید.

۲. سرامیک

از جمله مواد اولیه کاشی‌های سرامیکی، خاک رس است که بعد از قالب‌گیری به‌صورت سرامیک‌های مربعی در می‌آید. استفاده از انواع کاشی سرامیکی بهتر از کاشی چینی است، زیرا میزان ناخالصی کمتر و مقاومت بالاتری دارد و دوام آن بیشتر است. امروزه از سرامیک برای کف بسیاری از فضاها مانند فضای نشیمن خصوصی یا پذیرایی، آشپزخانه و سرویس بهداشتی استفاده می‌شود.

۳. سنگ مرمر

سنگ مرمر در دسته‌بندی انواع کاشی کف با قابلیت شستشو قرار گرفته است. سنگ مرمر دوام بسیار بالایی دارد و یک گزینه ایده‌آل برای کف‌پوش اتاق‌ خواب و پذیرایی محسوب می‌شود. این کفپوش بسیار گران‌قیمت بوده، اما زیبایی منحصربه‌فردی دارد. سنگ مرمر به علت لکه‌پذیری سریع، در محیط بیرون از خانه استفاده نمی‌شود و فقط در فضاهای داخلی کاربرد دارد. یکی از مهم‌ترین معایب استفاده از این سنگ به‌عنوان کفپوش، لغزندگی کف بعد از خیس شدن آن است.

نظر

  • هنوز نظری ندارید.
  • افزودن دیدگاه