نمای آجری ساختمان – هزینه طراحی و اجرای آجر نما

نمای آجری ساختمان – هزینه طراحی و اجرای آجر نما، آجر به اصطلاح به واحدهای کوچک مصالح ساختمانی میگویند که عموما به شکل بلوک مستطیلی هستند. که اغلب از خاک رس بر پایه ی مواد معدنی و یا سایر مواد افزودنی تشکیل می شوند و همراه با ملات سیمان در ساخت و ساز به کار می روند.  حدود 4 اینچ عرض و 8 اینچ طول دارد و از ضخامت های مختلفی تشکیل می شود. ابعاد به گونه ای است که به راحتی در یکدیگر قفل و بست می شوند. این ویژگی باعث شده این مصالح به منظور اجرای دهانه ی وسیع به صورت قوس، طاق و گنبد که از زمان قبل از ساسانیان که در ایران رواج داشته است،کارایی منحصر به فردی داشته باشد.

آجر نسوز نما از انواع کاربردی آجرنما

آجر نسوز نما نسل جدیدی از آجرنمای ساختمان می باشد که به دلیل مزیت هایی که دارد وهمچنین به دلیل تنوعی که در رنگ و طرح دارد مورد استقبال واقع شده است.آجر نسوز نما ساختاری معدنی داشته و از عناصر و کانی های مقاوم به دما تشکیل شده است. اصطلاح نسوز به این علت برای این آجرنما ها به کار برده می شود، که این آجرها در برابر آتش مقاومت نشان داده و ساختمان آن ها از هم فرو نمی پاشد. به اصطلاح عامیانه این آجرها در برابر دماهای بالا دچار خرد شدگی، شکستگی و ترک خوردگی نمی گردند.

این آجرها با توجه به بیشترین عنصر به کار رفته در ساختمان خود نامگذاری می شوند. به عنوان مثال آجر نما نسوز با پایه ی الومینیومی آجرنمایی است که بیشترین درصد ترکیب به کار رفته در آن آلومین می باشد. همچنین آجر نسوز نما سیلیسی آجر نمایی است که بیشترین درصد ترکیب به کار رفته شده در آن سیلیس و کمی کوارتزیت می باشد.متریال های به کار رفته در آجر نمای نسوز مقاومت بسیار بالایی در برابر دما داشته به طوری که از این آجرها در دیواره ی کوره های اهنگری، ریخته گری، ذوب آهن و فولاد استفاده می شود. آجرهای نسوز علاوه بر کاربردی که در صنعت دارند، به سبب تنوع بالا در طرح و رنگ در نمای بیرونی و داخلی ساختمان ها نیز به طور گسترده استفاده می شود.

 

نمای آجری ساختمان – هزینه طراحی و اجرای آجر نما

انواع آجر نما بر اساس ویژگی هایشان

  1. دارا بودن تنوع رنگی و امکان انتخاب راحت و آزاد مشتری برای خرید
  2.  آجرنما uv است و رنگ آن ماندگاری بالایی دارد.
  3. بهره گیری از فناوری نانو در ساخت آجرنما برای بالابردن استحکام و مقاومت آن
  4. مقاوم در برابر شرایط جوی مختلف مانند سرما، گرما در اقلیم های مختلف آب وهوایی
  5. کم عرض و باریک بودن برای تنوع و اشغال فضایی کم
  6. ۶دارای مقاومت فشاری بالا

ویژگی های آجر نما

  1. این نوع آجرنمای ساختمان که به نسبت آجر معمولی سبک تر است، نصب آسان تری داشته و به صرفه تر است در رنگ ها و طرح های متنوع و زیبایی(رنگ های مشابه آجر معمولی) در دسترس و قابل تهیه هستند.
  2. دوام و بقای این نوع آجر ها نیز بالا تر بوده و دچار خوردگی، شوره و لق شدگی نمی شود.
  3. از لحاظ شکل ظاهری کاملا مطابق با آجر طبیعی است و تفاوت آن فقط در خصوصیاتی مانند سبکی است.
  4. طراحی این آجر ها به گونه ای طراحی می شوند که مطابق با طرح ها و دیزاین های مختلف و همچنین شرایط داخلی و بیرونی ساختمان سازگار باشند
  5. نصب این آجر ها به حدی آسان است که به یک تیم تخصصی برای کار گذاری آن نیازی نیست. همچنین با تمامی شرایط اقلیمی و آب و هوایی سازگار است. از آنجایی که سبک است هزینه های حمل و نقل آن نیز مناسب تر است.
  6. بنابراین می توان به آسانی و با هزینه ی اندک به سبک نمای زیبا و بادوام آجری برای نمای ساختمان دست یافت.
  7. عوامل اقلیمی نیز یکی از مهم‌ترین دلایل برای استفاده از آجر نما در انواع طراحی‌های ساختمانی هستند. مناطق با شرایط اقلیمی متفاوت معماری‌های متفاوتی دارند و به همین دلیل است که نوع اقلیم تعیین کننده نوع معماری و مصالح خواهد بود.
  8. در واقع آجرهای نما یکی از زیباترین مصالحی هستند که در هر منطقه اقلیمی کاربرد خاص خود را دارند. این آجرها سبک بوده و نیازی به نگهدارنده ندارند، از اتلاف انرژی جلوگیری می کننده، عایق دما هستند، به دلیل جذب خوبشان خطر سقوط ندارند. بر همین اساس آجر طرفداران زیادی دارد.

 

استفاده از آجر نما نسوز در طراحی دکوراسیون داخلی

آجرنما ها طیف رنگی مختلف از جمله زرد قهوه ای و مشکی دارند.همه ی رنگهای آجرنمادر گروه رنگهای گرم قرار دارندبه همین دلیلیک دیوار آجری در سالن اصلی خانه باعث ایجاد یک فضای گرم و دلنشین در خانه خواهد شد.همچنین استفاده از آجرنما در نمای ساختمان ظاهری زنده و شاداب به ساختمان میبخشد.بنابراین بکارگیری آجرنما در مناطق سردسیر احساس بهتری به افراد حاضر در محیط خواهد بخشید.

 

نظر

  • هنوز نظری ندارید.
  • افزودن دیدگاه