معرفی استادکار درب ضد سرقت

معرفی استادکار درب ضد سرقت،درب ضد سرقت یکی از ملزوماتی است که در سال‌های اخیر با حرفه ای تر شدن سارقان، بر اهمیت آن نیز افزوده شده است. زیبایی این نوع درب نیز باعث شده تا در کنار ایمنی، جلوه مناسبی به ساختمان داده شود. در حال حاضر انواع درب ضد سرقت در بازار وجود دارد. آشنایی با انواع این نوع درب، دیدگاه مناسب تری به شما در هنگام خرید درب ضد سرقت خواهد داد.

مدل‌های مختلفی برای تقسیم بندی یک کالا وجود دارد. یکی مدل‌های دسته بندی یک محصول، روش تولید یا کشور سازنده آن است. درب ضد سرقت عموما بر اساس کشور سازنده خود تقسیم می‌شود. از این منظر، درب‌های ضد سرقت موجود در بازار ایران به سه دسته تقسیم می‌شوند:

  1. درب ضد سرقت ایرانی
  2. درب ضد سرقت چینی
  3. درب ضد سرقت ترک

این درب‌ها شباهت‌ها و اختلاف‌هایی با یکدیگر دارند. در هنگام خرید باید به نوع درب دقت داشته باشید تا بر آن اساس کیفیت و بسیاری از موارد را مورد بررسی قرار دهید.

معرفی استادکار درب ضد سرقت

شباهت‌ها و تفاوت‌های انواع درب ضد سرقت

درب ضد سرقت ایرانی عموما شباهت زیادی به درب‌های ترک دارد. به ویژه از نظر ظاهری شباهت بسیار زیادی بین نوع ایرانی و ترک وجود دارد. علت این موضوع را می‌توان در این دانست که همین حالا هم بسیاری از تولید کنندگان درب‌های ضد سرقت ایرانی، لایه رویی درب را از ترکیه وارد می‌کنند. آن دسته از تولیدکنندگانی هم که خودشان لایه رویی درب ضد سرقت را تولید می‌کنند، از طرح‌های ترک برای طراحی درب استفاده می‌کنند.

همچنین درب‌های ضد سرقت چینی نیز شباهت بسیار زیادی به درب‌های ایتالیایی دارند که در ایران وجود ندارند. البته برخی تولیدکنندگان ایرانی تولیدات طرح چین نیز انجام می‌دهند اما اصولا به دلیل قیمت بالاتر از نوع چینی، مورد استقبال قرار نمی گیرند.

در نتیجه می‌توان انواع درب‌های ضد سرقت در ایران را از نظر ظاهری به دو نوع چینی و ترک تقسیم بندی کرد. البته همین دو نوع درب چینی و ترک نیز شباهت‌های زیادی با یکدیگر دارند که کاملا وابسته به شرکت تولید کننده است.

تفاوت در انواع درب ضد سرقت فراوان است. از دیدگاه‌های مختلفی می‌توان این تفاوت‌ها را مورد بررسی کرد. مهم ترین تفاوت‌ها را می‌توان در سه دسته کلی یعنی تفاوت کیفیتی، تفاوت ظاهری و تفاوت قیمتی دسته بندی کرد.

تفاوت کیفیت انواع درب ضد سرقت

یکی از مهمترین پارامترها در خرید درب ضد سرقت کیفیت است. کیفیت حرف اول را در خرید چنین محصول امنیتی می‌زند. کیفیت پایین این نوع درب ممکن است باعث شود تا کارایی آن که بیشتر متوجه امنیت است، کاهش پیدا کند.

  • کیفیت درب ضد سرقت ترک: در میان انواع درب ضد سرقت، عموما درب ساخت ترکیه کیفیت بالاتری دارد. هرچند این موضوع به برند تولیدکننده درب ترک نیز بستگی دارد؛ اما به صورت کلی کیفیت درب جنس ترک بیشتر است.
  • کیفیت درب ضد سرقت ایرانی: درب ضد سرقت ایرانی کیفیت متوسطی دارد. هر چند کیفیت درب‌های ضد سرقت ایرانی کاملا وابسته به مواد اولیه ای است که در تولید آن لحاظ شده است؛ اما به صورت عمومی کیفیتی متوسط را به خود اختصاص داده اند. سعی کنید اگر قصد خرید درب ضد سرقت ایرانی را دارید حتما از برندهای معتبر خرید خود را انجام دهید.
  • کیفیت درب ضد سرفت چینی: درب ضد سرقت چینی از نظر کیفیت همانند نوع ایرانی و بعضا پایین تر است. البته برخی از انواع درب چینی نیز وجود دارد که درجه کیفی بالایی داشته و حتی از نوع ترک نیز کیفیت مطلوب تری دارند. در هنگام خرید باید به کیفیت و برند درب‌های ضد سرقت چینی دقت نمایید.

معرفی استادکار درب ضد سرقت

تفاوت ظاهری انواع درب ضد سرقت

از نظر ظاهری تفاوت‌های مشهودی بین نوع چینی و نوع ترک درب ضد سرقت وجود دارد. یکی از تفاوت‌ها در لولای این دو نوع درب است. لولا درب چینی از هیچ طرف پیدا نیست اما مدل ترک به گونه ای است که از داخل این لولاها پیداست. درب ضد سرقت ایرانی طرح ترک نیز همین ویژگی مدل ترک را دارد.

چارچوب و رویه درب دو نوع چینی و ترک نیز با هم تفاوت‌های واضحی دارند. چارچوب درب ضد سرقت ترک به گونه ای است که با لنگه درب در یک راستا نیست و تفاوت بعد با یکدیگر دارند. این در حالی است که تفاوت سطح بین چارچوب و لنگه درب در نوع چینی بسیار کم و برخی موارد نزدیک به صفر است. همچنین لایه رویی درب چینی از فلز با رنگ طرح چوب یا HDF یا PVC است اما در ساخت درب‌های ضد سرقت ترک از لایه MDF با روکش طبیعی چوب یا روکش PVCاستفاده می‌شود.

تفاوت قیمت انواع درب ضد سرقت

انواع درب‌های ضد سرقت در قیمت نیز با یکدیگر متفاوت هستند. کیفیت نقش اول را در قیمت درب ضد سرقت دارد اما تولید کننده و برند آن نیز بسیار اثرگذار است. به صورت معمول درب‌های ضد سرقت ترک گران ترین و نوع چینی آن ارزان ترین است. درب‌های ضد سرقت ایرانی نیز در محدوده قیمتی بین نوع چینی و ترک قرار دارند. هرچند برخی از انواع درب‌های ضد سرقت چینی وجود دارند که قیمتی به مراتب بیشتر از درب‌های ترک به خود اختصاص داده اند.

قیمت درب ضد سرقت ترک در ماه آبان ۱۳۹۷ با شروع از ۱ میلیون و ۹۰۰ هزارتومان گزارش شده است. همچنین درب ضد سرقت چینی قیمت پایه ۱ میلیون و ۵۰۰ هزارتومان در فروشگاه های مختلف ارائه می شود. انواع درب ضد سرقت ایرانی نیز بسته به برند و شرکت تولید کننده و بسته به اینکه چه میزان تجهیزات با برند خارجی در آن به کار رفته باشد، متفاوت است. به طور کلی از قیمتی در حدود ۱ میلیون ۶۵۰ هزارتومان به بالا بر روی درب های ضد سرقت ایرانی گذاشته شده است.

نصب انواع درب ضد سرقت

یکی از نکات مهم در مورد انواع درب ضد سرقت، توجه به نصب آن است. با تمام ویژگی‌هایی که یک درب ضد سرقت ایده آل دارد، اگر به درستی نصب نشود، نمی توانید به عملکرد مناسب آن امیدوار باشید. در واقع باید توجه کنید که نصب درب ضد سرقت یکی از فاکتورهای کیفیت است و باید حتما مورد توجه قرار گیرد.

هر کدام از انواع درب ضد سرقت نیز ویژگی‌های خاص خود را دارند. در نصب هر کدام از انواع چینی، ترک و ایرانی درب ضد سرقت، باید عوامل گوناگونی مورد توجه واقع شود. در نتیجه بهتر است نصب این نوع درب را که اهمیت زیادی برای ایمنی ساختمان دارد، به افراد حرفه ای بسپارید.

نظر

  • هنوز نظری ندارید.
  • افزودن دیدگاه