بهترین روش انتخاب استادکار نصب پارکت

بهترین روش انتخاب استادکار نصب پارکت،در اواخر دهه 1600 زمانی که در خانه های معمولی کف زمین از بتون و در خانه های ثروتمندان از سنگ های مرمر بود نوعی جدید از کف سازی در ورسای فرانسه معرفی شد. در ابتدا این نوع کف سازی جهت مقابله با سرما بود که نقش عایق را ایجاد می کرد. شکل های پارکت در ابتدا مربع، مستطیل، لوزی و سه گوش بود همچنین آثاری از ستارگان و خورشید نیز روی قطعات دیده می شد. استفاده از این نوع کفپوش در آن زمان فقط مخصوص افراد ثروتمند بود. اولین کارخانه پارکت سازی در سال 1339 در سوئیس افتتاح شد؛ این کارخانه با استفاده از درختان جنگل های گرگان و گنبد ایران بهترین محصولات را به بازار عرضه کرد.

پارکت پلاستیکی

پارکت پلاستیکی در واقع همان کفپوش پلاستیکی است که به اشتباه با عنوان پارکت پلاستیکی بین مردم رایج شده است. کفپوش پلاستیکی معایب زیادی دارد و با محیط زیست سازگار نیست. مواد شیمیایی استفاده شده در این کفپوش بسیار خطرناک است و در زمان آتش گرفتن این مواد آزاد می شود.

لمینت

در بازار لمینت ها به پارکت لمینت معروف هستند. در واقع لمینت ها یکی از انواع کفپوش ها هستند که از چندین لایه چوب فشرده ساخته می شوند اما پارکت ها مستقیما از چوب درخت ها تهیه می شوند. لمینت ها از محبوب ترین و پر فروش ترین کفپوش ها هستند که به دلیل مزایایی مانند قیمت پایین، نصب آسان، مقاومت بیشتر در برابر آب بسیار رایج شده اند.

بهترین روش انتخاب استادکار نصب پارکت

ویژگی‌های پارکت کار ماهر

از آنجایی که نصب پارکت از اهمیت بالایی برخوردار است نصاب پارکت باید ویژگی‌هایی داشته باشد تا بتوانید آن را به عنوان نصاب پارکت ماهر انتخاب کنید.

  • دانش و علم کافی یکی از ویژگی‌های مهم هر شخصی است که به عنوان نصاب پارکت فعالیت می‌کند است؛ اما توجه داشته باشید که در این موقعیت تجربه حرف اول را می‌زند و فردی که تجربه بیشتری دارد نصاب ماهرتری است؛ زیرا چنین شخصی در محل‌های مختلف با متراژهای متفاوت پارکت نصب کرده است و می‌داند در فضاهای مختلف دقیقا باید چگونه عمل کند.
  • توانایی بررسی هزینه و زمان از دیگر ویژگی‌های یک پارکت کار ماهر است. یک پارکت کار حرفه‌ای باید بتواند زمان تحویل کار و هزینه نهایی را در ابتدای کار به کارفرما اعلام کند.
  • اخلاق حرفه‌ای از اصولی است که یک پارکت کار متخصص باید از آن برخوردار باشد؛ در این راستا او باید کارفرما را در جریان تمام جزئیات مربوط  به مزایا و معایب انواع پارکت و مراحل پیاده سازی پروژه بگذارد تا کارفرما ضمن یک انتخاب صحیح کاملا در روند مسیری که قرار است در ادامه طی شود قرار بگیرد.

اهمیت انتخاب نصاب پارکت حرفه‌ای

یکی از مواردی که در زیبایی ساختمان تاثیر می‌گذارد پارکت است؛ به همین علت اجرا اصولی و صحیح آن از اهمیت بالایی برخوردار است. تصور کنید یک نصاب را انتخاب می‌کنید که تجربه کافی برای نصب انواع پارکت‌ها نداشته باشد؛ قطعا نتیجه کار بسیار ناپسند می‌شود؛ به همین دلیل انتخاب یک نصاب پارکت حرفه‌ای به شما کمک می‌کند تا در نهایت بتوانید پارکت زیبا و تمیزی داشته باشید و زیبایی محل مورد نظرتان را دو برابر کنید.

نظر

  • هنوز نظری ندارید.
  • افزودن دیدگاه