بهترین استادکار لوله کشی گاز را بشناسید

بهترین استادکار لوله کشی گاز را بشناسید،گاز یک از سوخت های فسیلی می باشد که با سوخت آن در اثر فعل و انفعالات انرژی گرمایشی ساطع می شود که از آن کمک می گیریم. در دوران قدیم برای سیستم گرمایشی و پخت پز از ذغال آتش، نفت و رفته رفته از گاز به صورت محفظه های گازی که کپسول گاز گفته می شود انتقال میدادند استفاده می شد. امروزه در بسیاری از کارها این سوخت فسیلی به صورت لوله کشی توسط متخصصان به نقاطی که میخواهیم از مرکز به مقصد انتقال می دهند.این سیستم انتقال بعد از گذشته سال ها در اثر زمان یا ضربه شرایط جوی آسیب می بیند ،و برای تعمیر آن باید بهترین روش را انتخاب کرد ،که ما در این مقاله به این موضوع مهم پرداختیم

نحوه ی تعمیرات لوله کشی گاز در ساختمان ها و مکان های صنعتی بسیار حساس می باشد و باید از تعمیر کاران و یا شرکت های حرفه ای که می توانند به درستی و اصولی کار را انجام دهند کمک گرفت، البته بدلیل حساسیت بسیار بالا این کار باید سوابق این شرکت یا فرد در این زمینه را بررسی کرد. در صورت یک اشکال جزئی و کوچک در انجام کار باعث می شود که خسارت های جبران ناپذیری به بار آید.

مراحل انجام یک پروژه گازی ، بهترین استادکار لوله کشی گاز را بشناسید

  • بررسی مشاوره از مهندسان و شرکت های تاسیساتی
  • طراحی براساس استاندارد های ایران و بین المللی
  • تاییدیه نقشه و محاسبات مهندس محاسب توسط نظام مهندسی کشور
  • انجام کار طبق نقشه و اصول با مشاوره از ناظر
  • در وهله ی بعد تاییدیه مهندس ناظر

لوله کشی گاز خانگی و صنعتی ساختمان

لوله کشی گاز ساختمان، یکی از مهمترین قسمت های یک ساختمان محسوب می شود. همانطور که می دانید گاز کشی ساختمان تنها مربوط به لوله کشی گاز خانگی نیست. بلکه مواردی لوله کشی گاز صنعتی را نیز شامل می شود. در هنگام خبر کردن لوله کش گاز، باید فرد لوله کش به قوانین گازکشی منازل و استاندارد لوله کشی گاز توکار یا روکار آشنایی داشته باشد. در ادامه به موارد دیگری از جمله قیمت متری لوله کشی گاز، نرخ لوله کشی گاز، قیمت لوله کشی گاز خانگی با لوله پلاستیکی و لوله کشی گاز با لوله سفید می پردازیم.

بهترین استادکار لوله کشی گاز را بشناسید

انواع لوله کشی گاز ساختمان

لوله کشی گاز ساختمان از مواردی است که باید با حساسیت تمام انجام شود. لوله کشی گاز ساختمان با توجه به نوع ساختمان به صورت متفاوتی انجام می شود. برای مثال لوله کشی گاز صنعتی با لوله کشی گاز خانگی با لوله پلاستیکی قطعا تفاوت دارد. از این رو مهارت لوله کش در لوله کشی گاز خانگی با لوله پلاستیکی و لوله کشی گاز ساختمان توکار حرف اول و آخر را می زند.

لوله کشی گاز ساختمان توکار

یکی از انواع تاسیسات گاز ساختمان، لوله کشی گاز توکار است. در لوله کشی گاز توکار، لوله‌های گاز در داخل دیوار و کف ساختمان قرار می‌گیرند و قابل دیدن نیستند. لوله کشی توکار گاز زمانی قابل انجام است که با بازکردن دریچه و یا با از بین بردن مانعی امکان دسترسی به لوله ها ایجاد شود. در اجرای لوله کشی گاز توکار، از جوشکاری برق استفاده می شود و یا با استفاده از دستگاه رکتی فایر یا دینام جوش مراحل اتصال انجام می شودقیمت لوله کشی گاز توکار بسیار بالاتر از روکار است. زیرا نیاز به تخریب، اجرا و پر کردن و پوشاندن و عایق کاری لوله می باشد..

اصول و قوانین لوله کشی گاز منازل

  • نحوه محاسبه متراژ لوله کشی گاز باید به شکلی انجام شود که از کمترین میزان لوله در مسیر استفاده شود. همچنین پلان محل نصب لوله نباید در محیط های مرطوب باشد. بخش‌ مشترک لوله کشی گاز کل ساختمان، نباید از داخل ملک خصوصی افراد دیگر گذر کند.
  • انتخاب قطر لوله باید بر اساس حداکثر میزان مصرف باشد. قطر لوله اگر متناسب با میزان مصرف خانوار انتخاب نشود. در این صورت ممکن است مشکلاتی از قبیل افت فشار در گازرسانی یا قطعی گاز رو به رو شوید.
  • عایق کاری لوله گاز باید با استفاده از پرایمر و نوار پرایمر انجام شود. در ابتدا باید لوله های توکار توسط متخصص، چربی زدایی و زنگ زدایی شوند. سپس بر روی سطح لوله، پرایمر زده شود.
  • عبور لوله گاز توکار از نقاط مرطوب و یا نقاطی که در تماس با آب هست، مجاز نمی باشد. در صورت اجبار و نبود راه دیگر، باید لوله کش گاز، نوار عایق بندی را 2 لایه افزایش بدهد.
  • در اجرای لوله گاز توکار که در زیر مصالح ساختمانی مدفون می شوند ، باید از سایر لوله های تاسیساتی به ویژه کابل های برق ، حداقل 10 سانتیمتر فاصله داشته باشند. در صورت عدم وجود فضا برای فاصله، باید لوله گاز را از سایر لوله ها بوسیله عایق حرارتی و یا غلاف پی وی سی جدا کرد.
  • هیچ گاه در هوای بسیار سرد زیر 5 درجه سانتی گراد و یا بارانی و یا هوای بسیار آلوده اقدام به پرایمر زدن لوله نکنید زیرا کارایی لوله بسیار کاهش پیدا خواهد کرد.
  • همچنین در هنگام نصب کنتور گاز خانه نیز باید از نزدیک نبودن سیم برق به کنتور گاز اطمینان کسب کنید. فاصله استاندارد کنتور گاز حداقل 10 سانتی‌متر است.

نظر

  • هنوز نظری ندارید.
  • افزودن دیدگاه