استادکار ،محکم کردن و بندکشی سرامیک کف خانه

برای انجام سرامیک‌کاری، خرید و نصب سرامیک پایان ماجرا نیست. بلکه مرحله مهم پس از نصب سرامیک اقدام به بندکشی سرامیک و محکم کردن آن‌ها خواهد بود. همچنین لازم است بعد از گذشت مدتی از نصب سرامیک، مجددا آن‌ها را بندکشی کنید تا دوام و استحکام بیشتری پیدا کنند.

بندکشی عملیاتی است که روی سرامیک انجام می‌شود تا مانع نفوذ آب و رطوبت به لایه‌های زیرین دیوار و سایر مصالح پوششی شود. به همین دلیل مصالح بندکشی باید تراکم کافی داشته باشند تا بتوانند مانع نفوذ رطوبت و دیگر مواد مخرب به مصالح ساختمانی بشوند. توجه داشته باشید که بندکشی آخرین مرحله بوده و در نمای پروژه مشخص است. به همین دلیل انجام آن به دقت، حوصله و ظرافت کافی نیاز دارد.

در این مقاله در خصوص بندکشی سرامیک کف، ابزار بندکشی سرامیک، بهترین ملات برای بندکشی و بندکشی سرامیک با سیمان سفید صحبت می‌کنیم. همچنین فیلم بندکشی سرامیک را برای آموزش بهتر در اختیار شما قرار خواهیم داد. در ضمن روش کار با چسب بندکشی را به شما آموخته و قیمت چسب بندکشی سرامیک را هم خواهیم گفت. پس با این مقاله از سلام استادکار همراه باشید.

نکاتی که قبل از بندکشی سرامیک باید بدانید

پس از نصب سرامیک ، نوبت به محکم کردن و بندکشی آن می‌رسد. بدون انجام این مرحله، سرامیک‌هایی که نصب کرده‌اید، ظاهر خوبی نخواهند داشت. همچنین ملات بین سرامیک‌ها به مرور از بین خواهد رفت.  قبل از شروع به کار، سطح سرامیک را کاملا تمیز کنید تا بستر آن مناسب بندکشی باشد. اگر موادی لابه‌لای سرامیک‌ها مانده است، آن را خارج کنید.

در ضمن بندکشی در محیط‌هایی مانند حمام و سرویس بهداشتی که در معرض رطوبت هستند، بسیار حائز اهمیت است. زیرا به مرور زمان، آب به سمت آجرها و زیرسازی سرامیک نفوذ می‌کند و ممکن است دردسرساز شود. پس بندکشی سرامیک کف دستشویی و حمام را بسیار جدی بگیرید.

برای انجام اصولی بندکشی سرامیک کف دستشویی یا حمام، ابتدا باید تمام سطوح مورد نظر تمیز شوند. چراکه وجود هرگونه گرد و غبار و آلودگی روی سطح زمین، مانع رسیدن به نتیجه مطلوب خواهد شد. ابزار بندکشی سرامیک را هم تهیه کنید و دوغاب یا مواد دیگر را طبق دستورالعملی که در ادامه می‌خوانید، تهیه نمایید.

 

سرامیک با سیمان سفید و پودر سنگ (دوغاب)

دوغاب ماده‌ای پرکننده است که برای ترمیم درزهای سرامیک‌ها به کار می‌رود. از دوغاب هم برای بندکشی کف و هم برای بندکشی دیوارها استفاده می‌شود.

دوغاب با ترکیب پودر سیمان سفید و پودر خاک و سنگ و آب آماده می‌گردد. برای تهیه این ماده، باید به ازای هر یک پیمانه پودر سیمان سفید، سه پیمانه پودر خاک و سنگ اضافه کرد. سپس این دو پودر را مخلوط و الک بریزید تا ذرات درشت آن گرفته شود و ترکیب یکنواختی به دست آید. در نهایت مقداری از این پودر را داخل یک ظرف ریخته و کم‌کم به آن آب را به میزانی آب اضافه کنید که خمیر حاصل، غلظتی شبیه به ماست پیدا کند. سپس خمیر را به مدت پنج الی ده دقیقه رها کنید. پس از گذشت این زمان، خمیر بندکشی شما آماده است.

 

ابزار بندکشی سرامیک با دوغاب

قبل از معرفی ابزار بندکشی سرامیک، باید بگوییم که تهیه همه این موارد ضرورتی ندارد. شما می‌توانید از لوازم در دسترس خودتان نیز بهره بگیرید. ابزار لازم عبارتند از:

  • کمچه دوغاب‌کاری یا چاقوی تراشیدن بند و دوغاب
  • تیغه برای تراشیدن سطوح کاشی
  • پارچ پلاستیکی دوغاب
  • ترمیم دوغاب بین کاشی

روش بندکشی سرامیک با سیمان سفید و پودر سنگ

برای بندکشی سرامیک با سیمان سفید و پودر سنگ، حجم دوغاب مصرفی در هر مترمربع، یک لیتر خواهد بود. برای شروع کار، با یک دستکش خمیر حاصل را روی سرامیک‌ها بمالید. شما می‌توانید از یک تکه چوب برای هم‌تراز کردن خمیر روی سرامیک‌های دیوار استفاده کنید. همچنین پس از اجرای بندکشی سرامیک کف، می‌توانید دوغاب را به وسیله یک تی، روی کل سطح پخش نمایید.

پس از پایان بندکشی سرامیک با سیمان سفید و پودر سنگ، با یک دستمال تمیز و نم‌دار، خمیر اضافه را پاک کنید. پس از کشیدن دستمال، فقط باید خمیر بین بندهای سرامیک باقی بماند و اضافات پاک شوند.

 

بندکشی سرامیک با خمیر بندکشی واترپروف

هر روزه ابزارها و تجهیزات به‌روز و متنوعی برای ساختمان‌سازی وارد بازار می‌شوند تا روند کار را برای ما آسان‌تر کنند. امروزه دیگر کمتر از روش سنتی دوغاب استفاده می‌شود و مواد بهتری برای آن تولید شده‌اند.

از جمله بهترین ملات برای بندکشی، خمیر بندکشی واترپروف است. برای بندکشی سرامیک با خمیر بندکشی واترپروف، نیازی به افزودن هیچ حلال یا آب و سیمان نخواهید داشت. فرمول این خمیر کاملا بر پایه تکنولوژی نانو تهیه شده و ترکیبی از رزین‌های اکریلیک و فیلرهای معدنی است. خمیر بندکشی واترپروف، در رنگ‌های متنوعی در بازار وجود دارد. در نتیجه می‌توانید خمیر متناسب با رنگ سرامیک‌هایتان را خریداری و استفاده کنید.

نحوه اجرای بندکشی سرامیک با خمیر بندکشی واترپروف، بسیار ساده است. فقط کافیست به وسیله قلم بندکشی یا کاردک، مقداری خمیر را بردارید. سپس فاصله بین کاشی‌ها یا سرامیک‌ها را با آن پر کنید و اجازه دهید خمیر خشک شود.

 

مزایای خمیر بندکشی واترپروف

  • ملات‌های سنتی به مرور زمان به وسیله مواد شوینده و آب شسته می‌شوند. بنابراین کارایی و ماندگاری بالایی نخواهند داشت. در عوض بندکشی سرامیک با خمیر بندکشی واترپروف، دوامی بیش از ۵ برابر روش‌های سنتی دارد. به علاوه، مقاومت قابل‌ توجهی در برابر آب و انواع مواد شوینده از خود نشان می‌دهد. این ویژگی بسیار مهم، جهت جلوگیری نفوذ آب به لایه‌های زیرین، بسیار مورد توجه قرار گرفته است.
  • این خمیر خاصیت ارتجاعی دارد و بر اثر راه رفتن روی سرامیک، به هیچ عنوان استحکام خود را از دست نمی‌دهد.
  • به کار بردن این نوع خمیر، از رشد قارچ و کپک جلوگیری خواهد کرد. به همین دلیل بندکشی سرامیک با خمیر بندکشی واترپروف بهداشتی‌تر است. این ویژگی، خمیر واترپروف را به بهترین ملات برای بندکشی تبدیل کرده است.

نظر

  • هنوز نظری ندارید.
  • افزودن دیدگاه