استادکار، رنگ آمیزی و نقاشی ساختمان

استادکار، رنگ آمیزی و نقاشی ساختمان

روت سامرز (Ruthie Sommers) متخصص مشهور دکوراسیون داخلی می‌گوید”رنگ” کم هزینه‌ترین عنصر در دکوراسیون خانه است. یکی از روش‌های استفاده از رنگ در فضای داخلی، نقاشی خانه هر چند وقت یک بار است.تمیزی و رنگ مناسب دیوارها در دکوراسیون داخلی بسیار مهم می باشد،که اگر شما لوکس‌ترین وسائل را هم داشته باشید، اما دیوارها کثیف و نامرتب باشند، چیدمان و دکوراسیون داخلی منزلتان آن جلوه لازم را نخواهد داشت.

چگونه رنگ نقاشی ساختمان را انتخاب کنیم؟

قبل از شروع به رنگ آمیزی خانه باید به درک کاملی از مکان خود برسید. منظور از درک کامل این است که باید بزرگ یا کوچک بودن اتاق خواب، نورگیری اتاق، میزان بلند بودن سقف و نوع کاربری اتاق توجه کنید. سپس طرح را انتخاب کنید و در نهایت به رنگ آمیزی منزل بپردازید.رنگ ها به دسته گرم و سرد تقسیم می شوند. اگر ساختمان نورگیر است، رنگ های سرد انتخاب بهترین و اگر نورگیر نیست رنگ های گرم بهتر هستند.

چطور بهترین رنگ برای نقاشی ساختمان و خانه را انتخاب کنیم؟

رنگ‌ها به صورت کلی به دو دسته رنگ‌های قابل شستشو و غیرقابل شستشو تقسیم می‌شوند. رنگ‌های قابل شستشو، رنگ‌های اکرلیک و یا روغنی بوده و رنگ‌های غیرقابل شستشو همان رنگ‌های پلاستیکی هستند.در ادامه توضیح مختصری در مورد هرکدام از رنگ‌ها و طریقه استفاده از آن‌ها نقاشی ساختمان خواهیم داد:

  • رنگ پلاستیک

کار با رنگ پلاستیک ساده و راحت بوده و بسیار سریع خشک می‌شود، از این رنگ باید برای سقف خانه استفاده کرد.

  • رنگ روغنی

رنگ‌های روغنی به سه دسته براق، نیمه مات و مات تقسیم می‌گردند. رنگ‌های روغنی براق پوشش و ماندگاری بسیار خوبی داشته و معمولا برای فضاهایی همچون دیوارهای منزل، وسائل آهنی مانند نرده و یا قاب پنجره استفاده می‌شوند. بوی بسیار تندی داشته و دیرتر خشک می‌شوند. اما تمیز کردن آن‌ها بسیار راحت است.رنگ ‌روغنی نیمه مات، انعکاس نور بسیار کمی دارد.

  • رنگ آکریلیک

مهم‌ترین ویژگی رنگ اکریلیک این است که پایه اصلی آن بر آب بوده و بوی زیادی ندارد. این رنگ بسیار انعطاف‌پذیر بوده و می‌توان آن را بر روی هر سطحی استفاده نمود. طریقه نقاشی ساختمان با رنگ اکرلیک راحت‌تر بوده و می‌توانید برای نقاشی منزل مخصوصا دیوارهای اتاق خواب و نشیمن از آن استفاده کنید. رنگ اکرلیک هم به سه دسته براق، نیمه مات و مات تقسیم می‌گردد.

  • رنگ‌های رسی و گچی

این رنگ‌ها جدیدا در بازار موجود شدند و بسیار پرطرفدار هستند.  رنگ‌های رسی و گچی، ماده شیمیایی زیادی نداشته و در نتیجه بوی کمی دارند. رنگ‌های رسی و گچی هیچ پایه روغنی یا آکرلیک نداشته و سازگار با محیط زیست هستند. قیمت نقاشی ساختمان با این رنگ‌ها گران‌تر از رنگ‌های اکرلیک و پلاستیکی است.در کنار رنگ‌های ساده که همواره طرفداران خود را در بازار دارند، رنگ های طرح‌دار نیز هستند که امروزه در نقاشی ساختمان به صورت طرح‌های جدید استفاده می‌گردند.

رنگ‌های طرح‌دار عبارتند از:

  • پوشش سلولزی بلکا

بلکا، یک پوشش سلولزی بسیار مقرون به صرفه است که به اشتباه به آن عنوان رنگ می‌دهند. این رنگ از مواد اولیه کاملا طبیعی ساخته شده، بنابراین می‌توان از آن در فضاهای بهداشتی همچون بیمارستان‌ها هم استفاده کرد. طرح بلکا بسیار ساده بوده و تنها در فضاهای بسته قابل استفاده است، در فضاهای باز با تابش نور خورشید و تغییرات آب و هوا این رنگ دچار آسیب خواهد شد.

  • رنگ پتینه

اگر به دنبال یک اثر هنری در بخشی از منزل هستید، می‌توانید از رنگ‌های پتینه استفاده کنید. پتینه کاری یک هنر اصیل ایتالیایی است که هنرمندان ایرانی با ذوق و هنرشان در آن سبک هنری خاص خود را آفریده‌اند. هنر پتینه‌کاری با توجه به سبک دکوراسیون منزل شما به دو مدل کلاسیک و مدرن اجرا می‌شود.

استادکار، رنگ آمیزی و نقاشی ساختمان

رنگ آمیزی و نقاشی ساختمان

استادکار

نظر

  • هنوز نظری ندارید.
  • افزودن دیدگاه