چگونه محل کار خود را نقاشی کنیم؟

نقاشی کردن محل کار خود 

شاید برایتان جالب باشد که بدانید فضای داخلی یک شرکت به طور خاص با مشتریان ارتباط برقرار می‌­کند و در عین حال بر بهره­‌وری کارمندان نیز تاثیرگذار است. مطالعات مختلف نشان داده­‌اند رنگ‌آمیزی ساختمان محل کار و دکوراسیون شرکت به طور مستقیم روی رضایت شغلی کارمندان نیز تاثیر می­‌گذارد. چنین نتایجی موجب پیچیده‌­تر شدن فرآیند رنگ‌آمیزی محل کار می‌شود. از آنجایی که شرکت، خانه دوم کارمندان محسوب می­‌شود و آنها بیشترین مدت زمان روز را در آن سپری می­‌کنند، ضروری است که محیط مساعدی برای آنها فراهم شود. نقاشی محل کار امری مهم است و نیاز به راهنمایی برای این کار است که سلام استادکار در ادامه آن را در اختیارتان خواهد گذاشت.

بهترین رنگ برای نقاشی محل کار کدام است؟

انتخاب بهترین رنگ برای نقاشی خانه آسان است. معمولا افراد قبل از نقاشی خانه، یک ایده کلی از رنگ دلخواهشان دارند. اما انتخاب رنگ برای رنگ‌آمیزی اداره امری حساس است. شاید شما رنگ بنفش را دوست داشته باشید، اما این بدان معنی نیست که این رنگ به درد دیوار بخش حسابداری و مالی شرکت شما می‌خورد. در ادامه بهترین رنگ‌­های مناسب نقاشی شرکت را به شما معرفی خواهیم کرد.

انتخاب جنس رنگ مناسب برای نقاشی محل کار

از آنجایی که محیط کار معمولا محل پررفت‌­وآمدی است، بهتر است رنگی انتخاب کنید که قابل شستشو یا تمیز کردن باشد. معمولا رنگ‌­هایی با جنس پلاستیک مات برای این کار مناسب هستند. راهنمای انواع رنگ ساختمانی نیز می‌­تواند راهنمای خوبی برای انتخاب بهترین رنگ برای نقاشی محل کار باشد.

انتخاب رنگ مناسب نقاشی اداره

تحقیقی که در سال­ 2012 در خصوص تاثیر رنگ‌­ها روی محیط کار انجام شد، نشان داد رنگ سفید ظاهری بالینی دارد و مردم با دیدن دیوارها و دکوراسیون یکدست سفید به یاد بیمارستان می‌­افتند و احساس ناامنی می­‌کنند. در عوض شما در انتخاب رنگ محل کار باید هوشمند عمل کنید. اما این دقیقا به چه معناست؟

فقط خودِ رنگ نیست که بر روحیه و رفتار شما تأثیر می‌گذارد، بلکه شدت (میزان اشباع) رنگ نیز بر روحیه تأثیر می‌­گذارد. بیشتر افراد با رنگ‌­های روشن انرژی می­‌گیرند و با رنگ‌­هایی غلیظ مانند قرمز شدت احساسات آنها افزایش می‌­یابد. اما این کار برای تمام بخش‌­های محیط کار مناسب نیست و شاید تنها برای بخش فروش ایده­‌آل باشد. به همین دلیل خرده­‌فروشی­‌ها از رنگ قرمز در بخش فروش استفاده کنند تا مشتری به محض دیدن بگوید: “من همین الان باید این محصول را داشته باشم!”

رنگ‌­های مناسب محیط کار شما

در ادامه چند پیشنهاد رنگ برای دفتر شما را ارائه خواهیم داد.

رنگ سفید
رنگ سفید در کنار دیگر رنگ‌­های ملایم مانند طوسی، کرم و شکلاتی حالت بیمارستانی بودن آن را از بین می­‌برد و حس تمیزی، ساده بودن و شفافیت به مشتریان شما می‌­دهد. در کنار این رنگ می­‌توانید از سایه‌­ای از رنگ‌­های دیگر یا رنگ لوگوی خود استفاده کنید. مثلا اگر وکیل هستید از رنگ‌های سفید و طوسی و کرم استفاده کنید که حس آرامش و اطمینان را به موکل منتقل کند.

سبزآبی
از آنجایی­‌که این رنگ ترکیبی از آبی و سبز است، می­‌تواند هر فضای کاری را به یک کارخانه بهره­‌وری تبدیل کند. البته مهم است که حواستان به یکنواخت شدن این رنگ در محیط باشد و اگر دیوارها را این رنگ زدید، دکوراسیون و مبلمان را حتما رنگ دیگری بخرید تا محیط یکنواخت نشود.

روشنایی محیط و کمرنگ یا پررنگ بودن این رنگ نیز برای تاثیر بیشتر این رنگ در نقاشی محل کار مهم است. آبی با کاهش فشار خون و ضربان قلب به کاهش استرس کمک می‌کند. برای کارگاه‌های تولیدی، ترکیبی از رنگ‌های آبی و سبز به فضا آرامش می‌بخشد.

خاکستری
خاکستری رنگی خنثی است و سایه­‌ها و تناژ­های مختلفی از آن وجود دارد که تاثیرات روانی مختلفی تداعی می­‌کند.برای مثال خاکستری تیره می‌­تواند کارمندان را افسرده و کسل کند، پس حواستان به شدت رنگ استفاده شده باشد. رنگ‌های تیره می‌توانند احساس غم و اندوه را برانگیزند. برای همین است که در کنار استفاده از رنگ‌­های طوسی و خاکستری، تناژ رنگ زرد را در محیط­‌های اداری زیادی می‌­بینیم.

زرد پاستلی
این رنگ یکی از رنگ­‌هایی است که خلاقیت شما را بالا می­‌برد. ترکیب این رنگ با سفید را در مکان­‌هایی مانند مطب­‌های دندانپزشکی و حتی گالری و کافی­‌شاپ­‌ها نیز دیده‌­ایم. بنابراین اگر در صنعتی خلاقانه فعالیت می­‌کنید، استفاده از چنین رنگی می‌­تواند علاوه بر کارمندان، مشتریان را نیز راضی و خشنود نگه دارد.

ترکیب زرد و طوسی از ترکیب­‌های پرطرفدار شرکت‌­ها، اداره‌­ها و دیگر مکان‌­های کاری مانند کافه و دندانپزشکی و … است.

بنفش
این رنگ سایه­‌های زیادی روی پالت خود دارد. اما چیزی که در مورد آن می‌­توان گفت این است که یک انتخاب عالی برای یک فضای زنانه مانند سالن آرایش یا مانتو فروشی و … است. این رنگ حس هیجان برای خرید به مشتری منتقل می­‌کند. اگر فضای رسمی و سنگین­‌تری دارید، می‌­توانید بنفش ملایم یا یاسی را برای نقاشی محل کار خود انتخاب کنید.

نارنجی و قرمز و قهوه‌­ای
رنگ‌­آمیزی هر چهار دیوار یک اتاق به رنگ نارنجی یا قرمز شاید اغراق‌­آمیز باشد، اما برجسته­‌سازی این رنگ تنها روی یک دیوار می­‌تواند درمانی مناسب برای بعدازظهرهای کم‌­انرژی شما باشد. با این حال، هنگامی که این رنگ­‌ها بیش از حد روشن باشند، می‌توانند با گرسنگی، عصبانیت و سرخوردگی همراه باشند. از این رنگ‌­ها در رستوران‌ها برای تحریک اشتها زیاد استفاده می‌شود.

مدیران می‌توانند با انتخاب رنگ قهوه‌ای تیره برای دیوار پشت سر خود و قهوه‌ای روشن (معروف به نسکافه‌ای) برای سایر دیوارها، حس لوکس بودن و اعتبار به محیط کار ببخشند. همچنین ترکیب قهوه‌ای با رنگ طلایی برای اتاق مدیران بالارده، چشم‌­نواز و لوکس است.

مدیران می‌توانند با انتخاب رنگ قهوه‌ای تیره برای دیوار پشت سر خود و قهوه‌ای روشن (معروف به نسکافه‌ای) برای سایر دیوارها، حس لوکس بودن و اعتبار به محیط کار ببخشند.

نظر

  • هنوز نظری ندارید.
  • افزودن دیدگاه