چگونه راه پله چوبی را تمیز کنیم؟

نحوه نظافت راه پله چوبی

پلکان چوبی بخشی از دکوراسیون داخلی خانه های دوبلکس است که زیبایی و شکوه خاصی دارد. گرد و خاک و کثیفی چهره راه پله ها را قدیمی و فرسوده نشان می دهد. با تمیز کردن پله های چوبی، از فرسودگی چوب جلوگیری می شود. این پله های شیک نیاز به رسیدگی ویژه دارند. با توجه به میزان استفاده و رفت و آمد، پله ها را به صورت دو هفته یکبار یا ماهانه تمیز کنید. به این ترتیب هرگونه کثیفی و آلودگی نمی تواند وارد بافت چوب بشود و پله ها شکل و شمایل زیبای شان را خفظ می کنند. قبل از شروع وسایل نظافت را آماده کنید تا در حین کار مجبور نشوید به دنبال وسیله بگردید. یک جارو و خاک انداز، تعدادی دستمال برای گردگیری، اسفنج بزرگ، سطل بزرگ، مواد شوینده معمولی برای تمیز کردن پله ها حتما به کارتان می آید.

نظافت راه پله چوبی داخلی

پله های چوبی در طراحی سبک کلاسیک جایگاه ویژه ای دارد. چوب طبیعی حس گرمی و صمیمیت را در فضا جاری می کند. به دلیل زیبایی فوق العاده این پلکان، معمولا از کفپوش و موکت روی پله ها استفاده نمی شود. دو نوع راه پله چوبی در داخل منزل کار می شود. پله های چوبی و پارکت هر دو نیاز به مراقبت و رسیدگی بیشتری از پله های فلزی یا سنگی دارند. برای تمیز کردن راه پله ها، ابتدا با جارو دستی یا جارو برقی، گرد و غبار را پاک کنید. از بالا به پایین پله ها را جارو بکشید. به طور کلی روش صحیح نظافت راه پله ها همنطور است که اول طبقات بالایی تمیز می شوند و سپس به طبقه همکف می رسیم.

تمیز کردن راه پله ساختمان بدون اعمال شاقه!

شستن راه پله چوبی داخلی
سپس سطل را تا نیمه از آب پر کنید به اندازه چند قطره شوینده صابونی را به آب اضافه کنید. شوینده های قوی، پاک کننده ها، محلول های لکه بر و سفید کننده را برای نظافت راه پله چوبی استفاده نکنید. این مواد به سطح چوب، آسیب می زنند. برچسب روی قوطی تمیز کننده را نگاه کنید و محلول شوینده مناسب چوب را استفاده کنید.

از اسفنج مرطوب برای تمیز کردن پله ها استفاده کنید. هر بار اسفنج را با آب خیس کرده و با فشار دادن اسفنج، آب اضافی را بگیرید. چوب و پارکت چوبی نسیت به آب و رطوبت بسیار حساس است و امکان باد کردن چوب وجود دارد پس فقط اسفنج را مرطوب کنید نباید آب از اسفنج بچکد. هر پله را که تمیز می کنید بلافاصله با دستمال خشک و تمیز، چوب را پاک کنید. پس از پایان کار، یکبار دیگر همه پله ها را خشک کنید تا آب به داخل چوب نفوذ نکند.

نظافت راه پله چوبی خارجی
راه پله های بیرونی در معرض آسیب بیشتری هستند. شرایط آب و هوایی می تواند به چوب آسیب بزند. چوب در اثر ضربه دچار شکستگی می شود و آب باران هم در چوب، پوسیدگی ایجاد می کند. به طور کلی تمیز کردن این راه پله ها، سخت تر از پله های داخلی ساختمان است. پلکان چوبی نیاز به رسیدگی دارد حداقل سالی یکبار کل راه پله را از نظر پوسیدگی یا شکستگی بررسی کنید. با ترمیم قسمت های آسیب دیده، طول عمر راه پله چوبی بیشتر خواهد شد.

چرا قیمت نظافت راه پله همیشه ثابت نیست؟

برای تمیز کردن پلکان بیرونی از جارو کردن، شروع کنید. همه پله ها را از بالا به سمت حیاط جارو بکشید. سپس با استفاده از دستگاه واتر جت و پاشش فشار قوی، گرد و خاک راه پله و شکاف های چوب را تمیز کنید. ۲۴ ساعت تا خشک شدن کامل چوب صبر کنید و سپس با مواد عایق، راه پله ها را محافظت کنید. برای افزایش طول عمر چوب حداقل سالی یکبار با مقداری بتونه ضد آب روی پله ها را پوشش دهید. به این ترتیب پلکان چوبی در برابر رطوبت، تا حدود زیادی مقاوم می شود.

نکته: هرگز برای جلای پلکان چوبی از مواد روغنی استفاده نکنید. این مواد، سطح راه پله ها را لیز و لغزنده می کنند و خطر افتادن روی پله ها وجود دارد. راه پله های چوبی داخلی و بیرونی نیازی به مواد روغنی برای جلا، ندارند.

خدمات نظافت راه پله و مشاعات در اردبیل
تمیز کردن پلکان و قسمت های مشاع را حرفه ای انجام دهید. هوم سرویز خدمات نظافت راه پله و پارکینگ را برای ساختمان های مسکونی و اداری، ارائه داده است. جهت ثبت سفارش از طریق اپلیکیشن هوم سرویز اقدام کنید. کارگر نظافتچی آقا در زمان و ساعت مورد نظرتان به محل اعزام خواهد شد. هزینه های دریافتی طبق تعرفه مصوب دریافت می شود. هزینه خرید مواد شوینده، دستمال، تی و … بر عهده مشتری است. قبل از حضور نظافتچی به محل وسایل لازم را تهیه نمایید تا زمان هدر نرود. چنانچه از رفتار یا نحوه نظافت همیار اعزامی رضایت ندارید، در همان ساعت اول به پشتیبانی اطلاع دهید. امکان جایگزین کردن همیار خدماتی وجود دارد.

 

نظر

  • هنوز نظری ندارید.
  • افزودن دیدگاه